Van egy 2 hét múlva esedékes határidőd. Te pedig A) elkezded ma, vagy B) megnézel egy Netflix sorozatot és azt mondod magadnak, majd holnap elkezded.
Hacsak nem ahhoz a ritka, emberfeletti típushoz tartozol, valószínűleg a B opciót választod gyakrabban. Azok, akik lustálkodnak, amíg már majdnem késő, bepánikolnak és csak ekkor kezdenek intézkedni.
A sürgősség érzése akkor működik, ha valamit végre kell hajtani, éppen ezért működnek olyan hatékonyan az e-mailekben elhelyezett visszaszámlálók, hogy cselekvésre bírjuk a feliratkozókat. A korlátozott ideig elérhető termékek megvásárlásától az eseményekre történő regisztrációig mielőtt a vendéglista lezárul – a visszaszámláló egy nagyon jó cselekvésre ösztönző eszköz.
Ebben a cikkben bemutatom az összes módszert, ahogyan a visszaszámlálókat érdemes használni az e-mail olvasóinak felcsigázására.
Miért van néha szükségük a feliratkozóknak egy kis noszogatásra?
Mindannyiunknak kell a sürgősség érzése, hogy végre cselekedjünk. Maraton jön? A reggel 6 órás futás most abszolút aktuális. Kollégád a második emlékeztetőt küldi Neked a feladat elvégzéséről? Rajta, ideje nekikezdeni!
“A sürgősség a gondolatok, érzések és a tényleges cselekvés kombinációja.“ – John Kotter
A sürgető érzés arra készteti az embereket, hogy elkötelezzék magukat a változás mellett és a tennivalókra koncentráljanak.
Itt az ideje egy példának:
Képzeld el, hogy egy zenés eseményt szervezel. Elküldöd az első e-mailt, amelyben bejelented az előadók listáját és beillesztesz egy időzítőt, amely az esemény kezdetéig számol vissza. Feliratkozód Liza, megnyitja az e-mailt. A szeme csak úgy csillog, miközben olvassa az előadó művészek listáját. Bejelöli a dátumot a naptárában és megkérdezi a barátnőjét, hogy elkíséri-e a rendezvényre.
Egy héttel később Liza már összegyűjtött néhány igent és a lányok el is döntik, hogy “hamarosan megveszik a jegyeket”.
Mégsem történik semmi sem.
Itt az ideje, hogy egy újabb e-mailt küldj az összes feliratkozódnak. Liza meglátja az e-mailt, eszébe jut a jegyvétel és ráír a barátnőire a csoportos chatben. Két lánynak nincs most pénze, ezért várniuk kell a következő fizetésükig.
Mostanra eltelt 3 hét. Ekkor már szükség lesz a sürgetésre! Küldj egy harmadik e-mailt, ezúttal egy másik visszaszámlálóval, amelyben bejelented, hogy a jegyárak 2 nap múlva emelkedni fognak. A lányok pánikba esnek és rájönnek, hogy valóban gyorsnak kell lenniük. Aznap este Liza megrendeli az összes jegyet magának és barátnőinek.
Ha ismerősen hangzik ez a forgatókönyv, akkor valószínűleg Neked és Lizának van közös vonásotok: mindketten szeretitek halogatni a dolgokat, amíg az igazán sürgőssé nem válik vagy nem érzed, hogy lemaradnál valamiről (FOMO, fear of missing out).
A hírlevelekben megjelenő dinamikus visszaszámlálók ráerősítenek a sürgetésre és vizuálisan megmutatják az e-mail olvasóinak, hogy pontosan mennyi idejük van még cselekedni. Ez egyrészt segíti a feliratkozót a tervezésben, másrészt pedig izgatottá teszi az ajánlattal kapcsolatban.
Az e-mailek sürgősségének fokozása érdekében a következőket is használhatod:
- Határidők
- Sürgető nyelvezet használata, például “csak ma” vagy “már csak néhány nap van hátra”
- Limitáltság, például “korlátozott darabszámban” vagy “korlátozott ideig”
- Legyen egyértelmű a CTA-d, hogy az olvasó pontosan tudja, mit kell tennie
Technikai kitekintő: Visszaszámláló órák használata az e-mail sablonban
A visszaszámláló órák használata könnyű. A MailerLite-ban behúzhatod a visszaszámláló blokkot a hírleveledbe a szerkesztőben, majd beállíthatod a dátumot és az időt. A MailerLite szoftvere a feladó időzónája alapján állítja be a visszaszámlálási időt.
A MailerLite időzítői szinte minden e-mail klienssel kompatibilisek és GIF formátumban jelennek meg az olvasók számára. A Microsoft Outlook és a Windows egyes verzióiban a feliratkozó egy statikus képet lát az időzítőről, amely az oldal frissítése után megváltozik.
Tehát most, hogy már ismered a technikai részleteket, térjünk át a gyakorlati részre.
Ha tovább olvasol, akkor 11 módszert láthatsz a visszaszámláló integrálására.
1. Limitált kiadás vagy termék bevezetés
Amikor a terméked új vagy exkluzív, jelentsd be ünnepi keretek között. A való életben ez megtörténhet egy “Launch Party”-val, az e-mailek világában azonban egy figyelemfelkeltő e-mail sablont javaslok, amelyben bejelentést teszel.
Ebben az e-mailben az UNIQLO felkészíti a feliratkozóit az Alexander Wang x UNIQLO kiadására. A visszaszámláló óra a megjelenési dátumig számolja a hátralévő napokat.
2. Utalvány beváltása
A kedvezményes kuponok kiváló eszközei lehetnek annak, hogy a weboldal látogatóidat feliratkoztasd a hírleveledre. Bár nem minden feliratkozó áll készen a vásárlásra abban a pillanatban, amikor az utalvány megérkezik a postafiókjába.
A kedvezmény kupont csak korlátozott ideig tedd elérhetővé, motiválva ezzel az embereket, hogy szétnézzenek a webshopodon. A személyre szabott e-mail visszaszámlálók olvasónként egyedi lejárati dátummal rendelkezhetnek, amely nem csak hanszos, de növeli a konverziókat is.
A BodyCandy és az OptinMonster ezt a trükköt alkalmazza arra, hogy valós időben emlékeztesse az embereket a kuponkód felhasználására.
3. Szezonális események
Black Friday (Fekete Péntek), Cyber Monday (Kiber Hétfő), Anyák Napja, Húsvét – mindannyian szeretjük a jó akciókat! Hozz létre egy hírlevelet úgy, hogy visszaszámolja a főbb szezonális eseményeket és engedj betekintést a feliratkozóknak a közelgő ajánlataidba.
Visszaszámlálót alkalmazhatsz az ajánlatról szóló bejelentő levélben, valamint közvetlenül a promóció vége előtt is.
A Total Vegas úgy ünnepli a Kiber Hétfőt, hogy 40%-os kedvezményt biztosít a szállodai foglalásból – az ajánlat csak 24 óráig él.
4. VIP vagy korai hozzáférés
A MailerLite-ban hozzáadhatsz visszaszámlálókat a landing oldalaidhoz is. A “korai hozzáférés” e-mailedben található CTA irányítsa át a feliratkozót egy visszaszámlálót tartalmazó landing oldalra, ahová jelszóval tud belépni. Ettől a feliratkozó igazi VIP-ként érezheti magát.
Ebben a példában a Forever 21 mutatós, animált GIF felhasználásával biztosít korai hozzáférést a leértékelésekhez. Az A’GACI színes e-mail sablonjába egy visszaszámláló tökéletesen passzolt volna.
A Lipsy e-mailjében található időzítő visszaszámol, amíg az olvasónak lehetősége van regisztrálni az új kollekcióhoz való VIP hozzáférésért. Ez növeli az exkluzivitás érzését a bevezetés körül, ami valójában csak egy lehetőség arra, hogy megmutasd az embereknek az új termékcsaládot, amelyet aztán megvásárolhatnak.
5. Webinárium vagy élő közvetítés
A legtöbb esetben a webináriumra vagy élő közvetítésre regisztrálók csupán néhány százaléka vesz részt valójában az eseményeden. Ezért fontos emlékeztetni az embereket az online közvetítésedről.
A visszaszámláló szuper jól működik egy online videó eseményről küldött e-mail sorozatban. A legtöbb szervező három e-mailt küld – visszaigazolás a regisztrációról, emlékeztető pár nappal az esemény előtt és egy utolsó értesítés 1-3 órával az élő közvetítés előtt.
Tudtad?
A MailerLite felhasználói visszaszámláló e-maileken keresztül és közvetlenül a weboldalukon is hirdethetik az eseményüket. A MailerLite visszaszámláló pop-upokkal bármelyik oldalra telepíthető egy felugró ablak, amely tájékoztatja az olvasót arról, hogy az eseményig vagy webináriumig hány nap, óra és perc van hátra.
MailerLite-ban erre is van lehetőség!
Kiszerveznéd a hírlevél rendszered? Vagy csak készítsük el az alapokat és Te majd küldöd rendszeresen a leveleket? Írj nekünk és segítünk!