Van egy 2 hét múlva esedékes határidőd. Te pedig A) elkezded ma, vagy B) megnézel egy Netflix sorozatot és azt mondod magadnak, majd holnap elkezded.

Hacsak nem ahhoz a ritka, emberfeletti típushoz tartozol, valószínűleg a B opciót választod gyakrabban. Azok, akik lustálkodnak, amíg már majdnem késő, bepánikolnak és csak ekkor kezdenek intézkedni.

A sürgősség érzése akkor működik, ha valamit végre kell hajtani, éppen ezért működnek olyan hatékonyan az e-mailekben elhelyezett visszaszámlálók, hogy cselekvésre bírjuk a feliratkozókat. A korlátozott ideig elérhető termékek megvásárlásától az eseményekre történő regisztrációig mielőtt a vendéglista lezárul – a visszaszámláló egy nagyon jó cselekvésre ösztönző eszköz. 

Ebben a cikkben bemutatom az összes módszert, ahogyan a visszaszámlálókat érdemes használni az e-mail olvasóinak felcsigázására. 

Miért van néha szükségük a feliratkozóknak egy kis noszogatásra?

Mindannyiunknak kell a sürgősség érzése, hogy végre cselekedjünk. Marathon jön? A reggel 6 órás futás most abszolút aktuális. Kollégád a második emlékeztetőt küldi Neked a feladat elvégzéséről? Rajta, ideje nekikezdeni!

“A sürgősség a gondolatok, érzések és a tényleges cselekvés kombinációja.“ – John Kotter

A sürgető érzés arra készteti az embereket, hogy elkötelezzék magukat a változás mellett és a tennivalókra koncentráljanak.

Itt az ideje egy példának:

Képzeld el, hogy egy zenés eseményt szervezel. Elküldöd az első e-mailt, amelyben bejelented az előadók listáját és beillesztesz egy időzítőt, amely az esemény kezdetéig számol vissza. Feliratkozód Liza, megnyitja az e-mailt. A szeme csak úgy csillog, miközben olvassa az előadó művészek listáját. Bejelöli a dátumot a naptárában és megkérdezi a barátnőjét, hogy elkíséri-e a rendezvényre. 

Egy héttel később Liza már összegyűjtött néhány igent és a lányok el is döntik, hogy “hamarosan megveszik a jegyeket”. 

Mégsem történik semmi sem.

Itt az ideje, hogy egy újabb e-mailt küldj az összes feliratkozódnak. Liza meglátja az e-mailt, eszébe jut a jegyvétel és ráír a barátnőire a csoportos chatben. Két lánynak nincs most pénze, ezért várniuk kell a következő fizetésükig. 

Mostanra eltelt 3 hét. Ekkor már szükség lesz a sürgetésre! Küldj egy harmadik e-mailt, ezúttal egy másik visszaszámlálóval, amelyben bejelented, hogy a jegyárak 2 nap múlva emelkedni fognak. A lányok pánikba esnek és rájönnek, hogy valóban gyorsnak kell lenniük. Aznap este Liza megrendeli az összes jegyet magának és barátnőinek. 

Ha ismerősen hangzik ez a forgatókönyv, akkor valószínűleg Neked és Lizának van közös vonásotok: mindketten szeretitek halogatni a dolgokat, amíg az igazán sürgőssé nem válik vagy nem érzed, hogy lemaradnál valamiről (FOMO, fear of missing out). 

A hírlevelekben megjelenő dinamikus visszaszámlálók ráerősítenek a sürgetésre és vizuálisan megmutatják az e-mail olvasóinak, hogy pontosan mennyi idejük van még cselekedni. Ez egyrészt segíti a feliratkozót a tervezésben, másrészt pedig izgatottá teszi az ajánlattal kapcsolatban. 

Az e-mailek sürgősségének fokozása érdekében a következőket is használhatod:

  • Határidők
  • Sürgető nyelvezet használata, például “csak ma” vagy “már csak néhány nap van hátra”
  • Limitáltság, például “korlátozott darabszámban” vagy “korlátozott ideig”
  • Legyen egyértelmű a CTA-d, hogy az olvasó pontosan tudja, mit kell tennie

Technikai kitekintő: Visszaszámláló órák használata az e-mail sablonban

A visszaszámláló órák használata könnyű. A MailerLite-ban behúzhatod a visszaszámláló blokkot a hírleveledbe a szerkesztőben, majd beállíthatod a dátumot és az időt. A MailerLite szoftvere a feladó időzónája alapján állítja be a visszaszámlálási időt. 

A MailerLite időzítői szinte minden e-mail klienssel kompatibilisek és GIF formátumban jelennek meg az olvasók számára. A Microsoft Outlook és a Windows egyes verzióiban a feliratkozó egy statikus képet lát az időzítőről, amely az oldal frissítése után megváltozik. 

Tehát most, hogy már ismered a technikai részleteket, térjünk át a gyakorlati részre.

Ha tovább olvasol, akkor 11 módszert láthatsz a visszaszámláló integrálására.

1. Limitált kiadás vagy termék bevezetés

Amikor a terméked új vagy exkluzív, jelentsd be ünnepi keretek között. A való életben ez megtörténhet egy “Launch Party”-val, az e-mailek világában azonban egy figyelemfelkeltő e-mail sablont javaslok, amelyben bejelentést teszel. 

Ebben az e-mailben az UNIQLO felkészíti a feliratkozóit az Alexander Wang x UNIQLO kiadására. A visszaszámláló óra a megjelenési dátumig számolja a hátralévő napokat. 

2. Utalvány beváltása

A kedvezményes kuponok kiváló eszközei lehetnek annak, hogy a weboldal látogatóidat feliratkoztasd a hírleveledre. Bár nem minden feliratkozó áll készen a vásárlásra abban a pillanatban, amikor az utalvány megérkezik a postafiókjába. 

A kedvezmény kupont csak korlátozott ideig tedd elérhetővé, motiválva ezzel az embereket, hogy szétnézzenek a webshopodon. A személyre szabott e-mail visszaszámlálók olvasónként egyedi lejárati dátummal rendelkezhetnek, amely nem csak hanszos, de növeli a konverziókat is. 

A BodyCandy és az OptinMonster ezt a trükköt alkalmazza arra, hogy valós időben emlékeztesse az embereket a kuponkód felhasználására.

3. Szezonális események

Black Friday (Fekete Péntek), Cyber Monday (Kiber Hétfő), Anyák Napja, Húsvét – mindannyian szeretjük a jó akciókat! Hozz létre egy hírlevelet úgy, hogy visszaszámolja a főbb szezonális eseményeket és engedj betekintést a feliratkozóknak a közelgő ajánlataidba. 

Visszaszámlálót alkalmazhatsz az ajánlatról szóló bejelentő levélben, valamint közvetlenül a promóció vége előtt is.

A Total Vegas úgy ünnepli a Kiber Hétfőt, hogy 40%-os kedvezményt biztosít a szállodai foglalásból – az ajánlat csak 24 óráig él. 

4. VIP vagy korai hozzáférés

A MailerLite-ban hozzáadhatsz visszaszámlálókat a landing oldalaidhoz is. A “korai hozzáférés” e-mailedben található CTA irányítsa át a feliratkozót egy visszaszámlálót tartalmazó landing oldalra, ahová jelszóval tud belépni. Ettől a feliratkozó igazi VIP-ként érezheti magát. 

Ebben a példában a Forever 21 mutatós, animált GIF felhasználásával biztosít korai hozzáférést a leértékelésekhez. Az A’GACI színes e-mail sablonjába egy visszaszámláló tökéletesen passzolt volna.

A Lipsy e-mailjében található időzítő visszaszámol, amíg az olvasónak lehetősége van regisztrálni az új kollekcióhoz való VIP hozzáférésért. Ez növeli az exkluzivitás érzését a bevezetés körül, ami valójában csak egy lehetőség arra, hogy megmutasd az embereknek az új termékcsaládot, amelyet aztán megvásárolhatnak.

5. Webinárium vagy élő közvetítés

A legtöbb esetben a webináriumra vagy élő közvetítésre regisztrálók csupán néhány százaléka vesz részt valójában az eseményeden. Ezért fontos emlékeztetni az embereket az online közvetítésedről. 

A visszaszámláló szuper jól működik egy online videó eseményről küldött e-mail sorozatban. A legtöbb szervező három e-mailt küld – visszaigazolás a regisztrációról, emlékeztető pár nappal az esemény előtt és egy utolsó értesítés 1-3 órával az élő közvetítés előtt. 

Tudtad?

A MailerLite felhasználói visszaszámláló e-maileken keresztül és közvetlenül a weboldalukon is hirdethetik az eseményüket. A MailerLite visszaszámláló pop-upokkal bármelyik oldalra telepíthető egy felugró ablak, amely tájékoztatja az olvasót arról, hogy az eseményig vagy webináriumig hány nap, óra és perc van hátra. 

Ez az MBTN Connect hírlevél megmutatja, hogyan kell használni a visszaszámlálót egy közelgő eseményről szóló e-mailben.

MailerLite-ban erre is van lehetőség!
https://otletiroda.hu/mailerlite-hirlevel-kuldes

guti.kriszti

guti.kriszti

Bejegyzés megosztása

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Friss tartalom értesítő

Kapcsolódó bejegyzések

Inspirációt keresel?

Kövess minket Facebook-on, és minden érdekes és motiváló cikkről elsőként fogsz értesülni!

Csak egy kattintás:

Letöltés… 55%
Azonnal a tiéd lehet - Töltsd le most!

Évtervező naptár 2022!
Minden fontos dátum egy helyen!

Kampányokat tervezel? Add meg neved és e-mail címed, és azonnal tiéd lehet ingyen a 2021-es évtervező naptár.

✓ Nyomtatható pdf – akár A0 méretben!
Az összes jelentős pirosbetűs ünnep
Minden jelentős “neves” nap
2022 egész éves kampányhoz
BlackFriday kampányhoz
Karácsonyi kampányhoz

.