TikTok ötletet keresel? Hogyan kapcsolódhat nemzetközi vagy akár magyar piacon egy jó ötlet ezen az új platformon? Íme egy kiraadott 2020 őszi történet – a sok hasonló közül.
A legutóbb, amikor a Fleetwood Mac klasszikus nagylemeze, a “Rumours” a Billboard album chart TOP 10-es listáján szerepelt 1978-at írtunk. Jimmy Carter volt az elnök, a diszkóban voltak a legmenőbb bulik és a “Dallas” című szappanopera premierjéig még 1 hónap volt hátra. Szóval lássuk be, igen csak régen volt az az 1978 február.
De jött egy TikTok videó, ami végigsöpört a világon és 42 év után újra felkerült a szóban forgó album a toplistákra, egész pontosan a 7. helyre, ami 33.000 eladással egyenértékű az Egyesült Államokban, valamint 30 milliós lejátszást jelent a Nielsen Music szerint.
A Rolling Stone adatai alapján a napi átlagosan 49 000 streaming-lejátszás helyett a TikTok-videó közzététele óta több mint 100 000 alkalommal játsszák le naponta a dalt.
A Spotify-on jól látható a dal iránti érdeklődés megugrása, hiszen többen hallgatják meg, különösen azok, akik még soha nem hallották a Fleetwood Mac dalát.
Tiktokker hatása
Na de nézzük, mi történik abban a TikTok videóban, aminek köszönhetően a világ újra rákattant egy rég elfeledett dalra? TikTokos felhasználónevén Doggface208 (Nathan Apodaca) tátog a dalra a TikTok klipben, közben pedig gyümölcslevet kortyolgatva gurul gördeszkájával. Nathan egyébként egy idahói földmunkás, a videóját pedig több, mint 60 millió alkalommal tekintették meg (eddig) a TikTokon, elindítva ezzel a Dreams című dal újkeletű népszerűségét.
Elég egy Tiktokker ötlet, egy választott zene és az vagy népszerű lesz vagy nem. 50-50%.
Ebben az esetben népszerű lett a videó, a zenekar újra TOP listás. Nathan TikTok csatornáján már több, mint 6 millió követő van, és az összes videójára 79 millió lájkot kapott.
Ez a TikTok videó indította útjára a Fleetwood Mac ‘Dreams’ című számát a TOPlisták élére több, mint 40 év elteltével:
A zenekar sem hagyta szó nélkül a dolgot, a Twitteren megköszönték a videót és a nem várt újbóli népszerűséget.
Extra TikTok hatás – népszerű lett az Ocean Spray ital (is)
A videó egyébként nem csak a Fleetwood Mac zenéjét népszerűsítette. Az Ocean Spray gyümölcsital is alig volt kapható néhány hétig, mivel több generációnyi új vásárló vásárolta meg az összes létező boltban.
Sőt, valóságos kihívás sorozat lett Ocean Spray-t inni gördeszkán, de sokan elfogadták a kihívást. Egyre többen kezdtek el hasonló videót készíteni, hogy azokat is felkapja az algoritmus – vagy maga az Ocean Spray cég kérte fel őket erre, már több, mint 580.000 videó született a TikTok-on erre a trendre:
Ebben a videóban Isaiah Acosta gurul szintén gördeszkával, akinek 900.000 követője és 14 millió lájkja van a videóin jelenleg:
@xvx_6 Live life to the fullest❤️. #oceanspray #oceansprayguy #dogfacechallenge #fyp #foryou #foryoupage @420doggface208
♬ Dreams (2004 Remaster) – Fleetwood Mac
Gerilla marketing a Tiktokon?
Felmerül a kérdés, ez egy gerilla marketing volt? Nem egyáltalán nem – bár látunk erre jónéhány példát. Nem véletlen iszok sok tiktokker ezt-az. Ez a videó azonban teljesen életérzés videó volt, de ha már így alakult, akkor ki kell használni minden lehetőséget! a CNN Business videójából kiderült, hogy az Ocean Spray gyümölcsital gyártója vett egy kocsit Nathan Apocada-nak a nem várt extra népszerűséget megköszönve.
Ha még most ismerkedsz a legújabb közösségi platformmal, regisztrálj bátran és próbáld ki – de vigyázz, képes teljesen beszippantani a TikTok világa, és a személyes adataid sincsenek annyira biztonságban (ahogy ez már szinte elvárt egy közösségi platformtól).