Nemrég hívott fel Pintér Marci egy örömhírrel, beválogatták a cbdhungary.hu oldalát az “Év Webshopja” versenyben, és hivatalos a díjátadó ceremóniára! Nagyon meglepődtem – és ha tudtam volna, hogy nevez, átnéztem volna a webshopját, hogy minden teljesen up-to-date legyen, valamint az elmúlt 1 év technikai újdonságai is beépítésre kerüljenek. Marci ugyanis saját maga kezeli a webshopját a 2019 augusztusi átadása óta. Mindennek ellenére egy 2019-ben átadott webshopom is labdába tudott rúgni 2020-ban – remek szakmai visszajelzés volt ez számomra.
Az év webshopja 2020
A megmérettetésre közel 500-an jelentkeztek, „kicsik” és a „nagyok” is egyenlő eséllyel indulhattak. A hazai webáruházakat szigorú szakmai szempontok alapján bírálta a zsűri, az értékeléshez egy erre a célra fejlesztett algoritmust is használtak. Az elbírálás szempontjai közt szerepelt a webergonómia, a webdesign, a képi megjelenítés, a funkcionalitás, a keresési, szűrési feltételek, a szállítás, valamint hogy milyen kosárérték-növelési és kosárelhagyást csökkentő megoldásokat használnak, valamint külön erre a célra fejlesztett algoritmus és pontrendszerben értékelte a webshopokat.
Miért került a TOP25-be a webshop?
Ha webshopot szeretnél, érdemes olyanok tanácsát és munkáját kérni, akik mér évek óta ezzel foglalkoznak. Ahogy egy korábbi bejegyzésben beszámoltam, a CBD Hungary főoldalát grafikus tervezte, a technikai megoldásokat pedig én építettem. Marci rengeteg kutatómunkát fektetett a szövegírásba. Kulcsszavakat kutatott, rengeteg hasznos tartalmat gyártott, és mindig azon volt, hogyan lehetne még fél %-al jobb konverziót elérni – így került be folyamatosan mindig új vagy más típusú eszköz, ami a vásárlást segítette.
A webshop bevétele folyamatosan növekszik (fél év elteltével 6 számjegyű volt), miközben a kanabisz származékú termékek miatt a kezdetektől fogva nem volt lehetőség Facebook hirdetésekre.
Ha javítani szeretnél a webshopod, vagy most indulsz – mindenképp keress számodra szimpatikus és jó eredményeket felmutató szakembert SEO, grafika vagy webshop készítés területén. Minden más esetben sok időbe fog kerülni, hogy mindent részletesen megtanulj, így a konkurenciának lépéselőnyt adsz idő-faktorban.
Az idei volt a negyedik alkalom, amikor kiosztották az év webshopja címet – és bár ebben az évben “csak” a legjobb 25 közé jutott a CBD Hungary, dolgozni fogunk rajta, hogy jövőre a TOP3-ba kerülhessen. Megpezsdített minket ez a verseny : )
Gratulálunk minden résztvevőnek és főleg a győztesnek!