Marketing lexikon

Az online marketing és internetes értékesítés folyamatosan szállítja az újabb és újabb rövidítéseket, amelyeket néha nehezebb nyomon követni – mit is jelent, miért fontos, mennyi figyelmet adj neki, stb…
Ebben szeretnék most a segítségedre lenni a folyamatosan bővülő kifejezéstárral. 2021-et írunk, az nem lehet, hogy bent ülsz egy megbeszélésen és nem érted, miről beszélnek mások!

Tartalomjegyzék

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

A

Affiliate marketing

Az affiliate marketinget másnéven Partnerprogramnak vagy Partner marketingnek is nevezik. Ez a reklámozási módszer azt jelenti, hogy egy, a céggel szerződésben álló partner jutalék fejében árusítja a terméket vagy szolgáltatást. A jutalék több féle képen is alakulhat, lehet például vásárlásonként fix összeg vagy százalékos arányban meghatározva. Lehet ugyanakkor ismétlődő vagy egyszeri jutalék is.

Aldomain

Az aldomain (angolul subdomain) egy webhelyhez tartozó és annak domain nevét használó, alacsonyabb szintű része. Aldomainek használatával több szekcióra bontható egy nagyobb weboldal és annak tartalma, ezáltal könnyen navigálhatóvá válik az adott oldal. Egy webhely rendelkezhet több aldomainnel is, lehet például egy a blog bejegyzéseknek (pl: blog.domainnév.hu) és egy másik a webshopnak.

AIDA-modell

Az AIDA egy mozaikszó: Attention (figyelem), Interest (érdeklődés), Desire (vágy) és Action (cselekvés). A kifejezést Elias St. Elmo Lewis alkotta meg az 1898-ban.
Az AIDA-modell összességében a hatékony reklám működését írja le, amit négy alapvető szakaszban különböztet meg a hirdetési folyamatban:
Attention – Megszerezni a potenciális ügyfél figyelmét
Interest – Felkelteni a lehetséges ügyfél érdeklődését
Desire – Vágyat ébreszteni a lehetséges ügyfélben
Action – Cselekvésre ösztönözni a lehetséges ügyfélt, így tényleg ügyféllé válik

A/B Testing

Az A/B tesztelés (vagy másnéven split testing vagy bucket testing) egy konverziónövelő módszer, mely során valaminek két különböző verzióját hasonlítjuk össze azért, hogy egyértelműen megkapjuk melyik teljesít jobban.
Ezzel a módszerrel nem csak weblapokat, de landing page-eket, Facebook vagy Google Ads hirdetéseket, appokat és e-mail üzeneteket is tesztelhetsz. Általában a két változat hasonlít egymásra, de egyes részei viszont gyökeresen eltérnek egymástól. Az eredmények láttán kiderül, hogy a közönségedet melyik verzió vonzotta jobban.

ATL – Above The Line advertising

Klasszikus hirdetések, mint például Tv, rádió vagy óriásplakát hirdetése . Ha fizetsz, megjelenik a reklámod, de nem tudod mérni. Márkaépítésnél nagyon hasznos, amikor “erőből” vagy kicsit “agresszívabb” a kampány.

Átlagos kosárérték

Az átlagos kosárértékből azt deríthetjük ki, hogy mennyi a webshopba beérkező rendelések értéke. Pontosabban, hogy mennyit költ egy megrendelő egy vásárlás során. Ahhoz, hogy kiszámolhassuk ezt a mutatót, egy adott időszak összes bevételét kell elosztanunk a rendelések számával.

Példa: Átlagos kosárérték = Összes bevétel (előző hónap) / Rendelések száma (előző hónap)

B

Backlink

A backlink a linképítés során egy hasznos kifejezés és jelenség számunkra. Azokat a külső linkeket nevezzük backlinknek, amelyek az oldalunkra mutatnak. Fontos, hogy a backlink hiteles forrásból származzon és releváns legyen a látogató szempontjából is. A backlinkek ugyanis növelik a weboldal relevanciáját és hitelességét a Google szemében.

Banner

A banner, azaz reklámcsík webhelyeken elhelyezhető hirdetési célt szolgáló grafikai tartalom. A bannerhirdetések képekből állnak, amelyek általában szövegeket is tartalmaznak, és lehetnek animáltak is. Akkor jó egy banner, ha az figyelemfelkeltő, így a látogató, miközben a weboldal böngészi észreveszi a bannerhirdetést is és annak tartalma kíváncsivá teszi őt.

BTL – Below The Line advertising

Minden olyan marketing tevékenységet ide lehet sorolni, ami mérhető. Ide tartozik többek között a direkt marketing, tartalom marketing, PR, e-mail marketing, online hirdetés, perszonalizált remarketing. Minden, ami “Sales”!

B-roll

B-roll filmnek nevezzük a vállalatról előzetesen készített vágóképeket (hang nélküli képek, rövid események a vállalatról). Amennyiben egy TV-s stáb szeretne egy vállalatról interjút készíteni, nagyon fontos hogy az interjú alatt megfelelő minőségű és pozitív üzenetű vágóképek legyenek a beszélgetés alatt.

Bump (Order Bump)

Az order bump, vagy hívjuk magyarul rendelési bumm-nak egy lehetőség arra, hogy a vásárló kosárértékét megnöveld egyetlen kattintással a fizetés oldalon. Tehát a bump a kosár oldalon egy extra ajánlat, ami sehol máshol nem elérhető és általában egy egyszeri vételi opció.

Buyer Persona

A Buyer persona röviden egy adott cég célközönségét jelenti. A buyer persona egy fiktív személy, aki valós adatokra épülve lett létrehozva és egy adott cég célcsoportját képviseli (vagy csak egy-egy szegmenst). Alapos piackutatással és megfelelő információhalmazból könnyedén létrehozhatod. A buyer persona egy ügyfélkarakter, aki a célközönséged képviselője.

C

Célközönség

A célközönség meghatározása az egyik alappillére minden egyes marketing tevékenységnek, hirdetésnek vagy kommunikációnak. Célközönségnek nevezzük azokat a csoportokat vagy szegmenseket, akiket meghatároztunk többféle szempont szerint, s akiknek hirdetéseink készülnek. Ők azokat az embereket fedik le, akiknek releváns a termék/szolgáltatás, amelyet kínálunk. Akkor lesz hatékony egy marketing aktivitás, ha az az adott cég célközönsége számára látható és elérhető.

CMS (content management system)

A CMS rendszereket magyarul tartalomkezelő rendszereknek hívhatjuk és azt a célt szolgálják, hogy az ilyen típusú webhelyek tulajdonosai mindenféle programozói ismeretek és speciális szoftverek nélkül könnyedén módosítani és változtatni tudják az oldalon megtalálható képes és szöveges tartalmakat egyaránt. Mindössze alapszintű tudás és természetesen internet kapcsolat szükséges egy CMS rendszer működtetéséhez.

Ingyenes CMS rendszerek például a WordPress, Drupal, vagy Joomla.

CRM (Customer Relationship Management)

A CRM rendszerek ügyfélkapcsolat-kezelő rendszereket jelentenek és lényegük, hogy egy adott vállalat számára könnyen, egy helyről, központi felületen érheti el és kezelheti az összes meglévő ügyfelét. A CRM szoftverek elsődleges célja, hogy egy cég saját partnerei és ügyfelei felé irányuló folyamatokat támogassa és megkönnyítse, továbbá a jelenlegi és potenciális ügyfelekkel kapcsolatos információkat tárolja.

Conversion rate / konverziós arány

A konverziós arány azt mutatja meg, hogy egy adott weboldalra érkező látogatók közül mennyien hajtanak végre valamilyen konverziós folyamatot. Az online marketingben a konverziós rátának igen csak nagy szerepe van, hiszen ebből tudható egy adott időszakra eső vásárlók számának és az ugyanezen időszakra eső látogatók számának százalékos aránya. A nemzetközi statisztikák alapján a 2-3 százalékos conversion rate már meglehetősen jónak mondható.

Cost-Per-Click (CPC)

A CPC rövidítés az angol Cost-Per-Click kifejezésből született, mely szó szerint azt jelenti, hogy Költség Per Kattintás, magyarosabban fogalmazva pedig kattintásonkénti költséget foglal magába. Mit jelent ez a gyakorlatban? Azt, hogy csak akkor kell fizetned az Adwords felületén létrehozott és elindított hirdetések után, ha valaki rákattint arra az online térben, ahol épp megjelent a hirdetés. Tehát abban az esetben, ha egy felhasználó látja a hirdetést valamilyen webes felületen, még nem kell fizetned érte, kizárólag akkor, ha az illető rá is kattintott. Érdekesség, hogy a CPC-t egyébként hívják PPC-nek is, mely az angol Pay-Per-Click rövidített elnevezése, mely magyarul Fizet Per Kattintást jelent, tehát ugyanazt takarja, mint a fenti CPC: kattintásonkénti költség

Cookie

A Cookie angol kifejezés egy HTTP-sütire utal (vagy egyszerűen csak süti), amely az online térben egy információcsomagot jelent, amelyet a szerver felé irányított kérések alkalmával szerver küld a webböngészőnek, majd a böngésző visszaküld a szervernek. Leggyakrabban egy adott weboldal regisztrált felhasználóinak azonosítására, „bevásárlókosár” nyilvántartására vagy látogatók nyomon követésére használják. Egyszerűbben megfogalmazva a cookie a felhasználók számítógépére mentett kis fájl, amely megkönnyíti a meglátogatott webhelyeken alkalmazott beállítások és egyéb információk tárolását.

CTR – átkattintási arány

Az átkattintási arány (CTR) az online marketingben gyakran használt kifejezés. Ennek segítségével mérhető ugyanis az online hirdetések hatékonysága, akár Google Adwords vagy Facebook hirdetések esetében is. Az átkattintási arány kiszámolásához el kell osztani a megjelenések számát a kattintások számával.

CPA – Cost Per Acquisition

A megjelenő hirdetés megszerzés költsége, amennyi marketing költségen szerezted meg a vevőt.

CPM – Cost per mille

A CPM-et „ezer megjelenítésenkénti költség” (angolul „cost per thousand” vagy „cost per thousand impressions”) néven is szokás emlegetni. A CPM (cost per mille) az online marketingben egy népszerű árképzési módszert jelent, amely egy digitális hirdetés ezer megjelenítésének árát szabja meg. Nézzünk egy példát: ha hirdetésed CPM-je 400 Ft., akkor Neked, mint hirdetőnek 400 Ft-ot kell fizetned a hirdetési felület üzemeltetőjének minden ezredik alkalommal, amikor a hirdetésed megjelenik.

Carry-Over Modell

A carry-over modellben a marketingmix változó hatása feltételezhető, méghozzá úgy, hogy egy bizonyos időszakon túl is fennmarad (hívhatjuk késleltetett hatásnak). A carry-over hatás a vásárlók késedelmes választás tükrözi a reklámra. Ez alapvetően nem különbözik az azonnali reagálástól; mindössze annak az eredménye, hogy “hagytuk leülni a port”, így pedig a válasz nem azonnal, hanem valamivel később érkezik a reklámra.

D

Deceptive Advertising (Megtévesztő reklámozás)

A megtévesztő reklám egy olyan etikátlan értékesítési gyakorlat, amelysorán a reklámozás azzal a céllal történik, hogy megtévessze a fogyasztókat hamis állításokkal, a “teljes kép” megmutatásával (azaz információk visszatartása) vagy pontatlan információk megadásával.

Drip marketing

A drip marketing olyan kommunikációs forma, amely előre megírt üzeneteket tartalmaz és ezek a meglévő vagy jövendőbeli ügyfelek/vásárlók részére kerülnek kiküldésre előre meghatározott időközönként és leggyakrabban e-mail formájában.
Általában egy bizonyos temrékről vagy szolgáltatásról szól egy-egy üzenet és egyfajta sorozatként követik egymást a kiküldött információk.

Downsell

A downsell, azaz alulértékesítés olyan esetekre vonatkozik, amikor egy olcsóbb termék ajánlásával lehetséges a profitot növelni. Nem szabad hagyni elveszni a vásárlót, ha valamilyen oknál kifolyólag csak egy olcsóbb termék megvásárlására alkalmas, akkor is érdemes nyakon csípni, még mielőtt kihátrálna. A downsell úgy működik, hogy Te, mint az eladó ajánlasz a vásárlónak egy hasonló tulajdonságokkal bíró, de alacsonyabb árú terméket.

E

E-Business (e-kereskedelem)

Az e-kereskedelem (elektronikus kereskedelem) azt jelenti, hogy egy olyan vállalkozásról van szó, amely az internetalapú üzleti modellek sokféleségében működik. Az e-kereskedelmi stratégia általában egy olyan marketing-keverék különböző elemeit tartalmazza, amelyek arra sarkallják a felhasználókat, hogy termékeket és szolgáltatásokat vásároljanak meg egy bizonyos webhelyen.

E-mail marketing

Az e-mail marketing a direkt marketing egy olyan formája, amely e-mail segítségével hirdeti egy vállalkozás termékeit vagy szolgáltatásait. Ez segíthet abban, hogy ügyfeleid vagy potenciális vásárlóid megismerjék legújabb termékeidet vagy ajánlataidat. Ugyancsak kulcsfontosságú szerepet játszhat abban, hogy a rendszeres e-mail kommunikációval mindig szem előtt maradj és kapcsolatot ápolj az ügyfélköröddel és célközönségeddel.

Exit pop-up

Az exit pop-up egy olyan felugró ablak egy weboldalon, amely abban a pillanatban ugrik fel a képernyő közepére, amikor a látogató távozni készül, azaz a kurzorját a bezárás gomb felé irányítja. Ezek az exit pop-upok általában olyan tartalommal rendelkeznek, amelyek valamilyen akciót, különleges ajánlatot vagy érdekes tartalmat mutatnak, tehát maradásra próbálják késztetni a látogatót.

F

Forecasting Model

A marketing forecasting model, azaz előrejelzési modell olyan analitikai technika, amely ok-okozati összefügéseket vizsgálva különféle üzleti feltételek és célok elérése érdekében többféle feltétel és cselekvés között előrejelzi a különböző lehetséges cselekvések, történések, feltételek jövőbeli kimenetelét. Ez tehát egyfajta előrejelzés, mely sokféle szempontot képes figyelembe venni és megbecsülje például egy termék jövőbeli sikerét vagy eladási rátáját.

Franchise

A Franchise rendszer egy együttműködési forma amely szerződésen alapul és tartalmát tekintve többféle lehet. A franchise lényege, hogy a felek egy együttműködési megállapodásban rögzítik azt, hogy a franchise-átadó egy értékkel bíró elnevezés (általában bejegyzett védjegy alapján) és hozzátartozó, szintén értékkel bíró üzletviteli tapasztalat használati jogát nyújtja át a franchise-átvevő számára, aki pedig ezért díjat köteles fizetni.

G

Gerilla Marketing

A gerillamarketing (guerilla-marketing) a nem hagyományos (nem konvencionális) marketing eszközök illetve technikák, valamint marketing-stratégia összefoglaló neve. Ide sorolható – többek között -, minden olyan reklámozási mód, ami nem reklámfelületeken jelenik meg. A gerillamarketing az 1990-es évektől kibontakozó irányzat a reklámozásban, illetve a fogyasztókkal fenntartott kommunikációban. Újszerű, szokatlan, legtöbbször meghökkentő módszereket használ az üzenetei célba juttatására. Erre fő eszközei az ötletesség, a humor (morbid, abszurd, naturális etc.), illetve az esztétikum stb.

A területet jól ismerők négy, nagyjából jól elkülöníthető szegmensről beszélnek, ezek
– a word of mouth („szóbeszéd”) vagy buzz;
– ambient, amely az egyedi, nem tradicionális, illetve az ötletesen környezetbe illesztett megjelenések gyűjtőneve (pl.:”street art”, közterületi ambient médiumok etc.);
– a viral, vagy vírusmarketing;
– és az „astroturf(ing)” avagy pszeudofogyasztói csoportok létrehozása.

GDPR

GDPR jelentése – General Data Protection Regulation – Általános Adatvédelmi Szabályozás
A GDPR röviden az Európai Unió és a Tanács által elfogadott, a személyes adatok védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló rendelete, más néven általános adatvédelmi rendelet (General Data Protection Regulation), és 2018 május 25-én a korábbi uniós adatvédelmi irányelvek helyébe lépett.

Google Analytics

A Google Analytics a Google ingyenes szolgáltatása, amelynek lényege, hogy a weboldal látogatóiról készít és prezentál részletes statisztikát a webhely tulajdonosa számára. A weboldal forráskódjába szükséges beilleszteni a Google Analytics által megadott kódrészletet, ezután fog működni az adatok mérése és a statisztikák készítése. Többek között olyan adatokhoz juthatunk így hozzá, mint:

– hányan látogatják a honlapot
– mennyi időt töltenek a weboldalon
– milyen internetes csatornákon, forrásokon keresztül jutottak el a weboldalra
– melyik földrajzi helyről érkezik a legtöbb látogató
– weboldal mely oldalai a leglátogatottabbak
– mely időszakokban a leglátogatottabb az oldal
– mennyire könnyű navigálni weboldalon
– konverziók mérése

Growth hacking

A Growth hacking egy gyűjtőnév, amely olyan stratégiákat és technikákat fed le, amelyek kifejezetten egy cég gyors növekedését hivatottak szolgálni. Magyarosítva úgy mondhatnánk, hogy “növekedés hackelés”, de ez így nem igazán használatos és félre is értelmezhető, hiszen a konkrét hackeléshez nincsen köze, ugyanis itt a kifejezés az eredményes módszerek alkalmazására utal. 2010-ből, Sean Ellistől ered a kifejezés. A growth hacking módszer lényege leginkább az, hogy minél kevesebb költségből a lehető legtöbb ügyfél vagy felhasználó szülessen.

H

Hard bounces

Hírlevél küldésekor a “hard bounce” (kemény visszapattanás) akkor jön létre, ha tartós hiba miatt nem lehet a kiküldött levelet kézbesíteni. Ilyen például amikor az adott e-mail cím nem létezik (már) vagy a fogadó e-mail szerver blokkolja a leveleid valami oknál fogva.

Hard bounces

Hírlevél küldésekor a “hard bounce” (kemény visszapattanás) akkor jön létre, ha tartós hiba miatt nem lehet a kiküldött levelet kézbesíteni. Ilyen például amikor az adott e-mail cím nem létezik (már) vagy a fogadó e-mail szerver blokkolja a leveleid valami oknál fogva.

HTML

A HTML egy angol kifejezés rövidítése: HyperText Markup Language, ami egyenlő a hiperszöveges jelölőnyelvvel. Ez egy leíró nyelv, melyet azért fejlesztettek ki, hogy weboldalakat készítsenek vele. Azt tudni kell, hogy a HTML nem programozási nyelvnek számít, hanem ez egy kódnyelv. HTML-lel akár egy jegyzettömben is megalkothatóak weboldalak.

Hotjar

A Hotjar egy viselkedéselemzére és felhasználói visszajelzésre specializálódott szolgáltatás, amely segít megérteni webhelyek felhasználói viselkedését és visszajelzéseket kapni olyan eszközök segítségével, mint a hőtérképek, a munkamenetfelvételek és egyéb felmérések, kérdőívek.

Hype

A hype, vagy igeként “hype-olás” azt jelenti, amikor valaminek nagyobb jelentőséget tulajdonítanak, mint amennyi valójában járna neki. A nagymértékű hype miatt hatalmas érdeklődés övezi az adott terméket, szolgáltatást, márkát, hírt stb. A marketingesek erőszeretettel alkalmazzák a hype-ot, hogy nagy visszhangot keltsenek egy terméknek vagy akár egy eseménynek.

I

Imitative Strategy

Az imitative (utánzó) stratégia más cégek terveitől függ. Ilyenkor az adott vállalat a saját marketing stratégiáját aszerint hozza létre, hogy mi vált be más cégeknél. Ilyenkor az “utánzó” vállalat a termékmarketing stratégiáját a piacvezető vagy úttörő cég stratégiájára alapozhatja. Imitative stratégiát gyakran alkalmaznak divatáruk, bútorcégek, szórakoztatóipar vagy az élelmiszeripar szereplői.

Inbound marketing

Azt a marketing stratégiát nevezzük inbound marketingnek, amelyek a felhasználókat arra próbálják ösztönözni, hogy önszántukból látogassanak meg egy weboldalt, s mindezt minőségi és releváns tartalmak publikásával kívánják elérni. Ide tartoznak a SEO, tartalommarketing (content marketing), blogolás, e-mail marketing stb.

Influencer

Az influencer egy olyan személy, aki befolyásoló hatással van mások döntéseire.

A marketingben háromféle influencer típust különböztetünk meg:

1. Influencer (vásárlói szerep): olyan személy, akinek nézetei és véleménye befolyásolja a célközönség többi tagját a vásárlási döntés meghozatalában.
2. Influencer (szakértelem): ez a személy egy adott témában tudással és szakértelemmel rendelkezik, akit tanácsért és útmutatásért követnek.
3. Influencer (közösségi média): olyan személy, aki rendszeres bejegyzéseket tesz a közösségi média csatornáin keresztül, amelyekkel lelkes, elkötelezett emberek nagy csoportjával lép kapcsolatba, akik figyelemmel kísérik bejegyzéseit.

J

Jingle

A jingle vagy magyarul hívhatjuk csilingelésnek vagy dallamnak egy rövid zene, amely a televíziós vagy rádiós reklámok üzenetének szerves részét képezi, általában a reklámtémát vagy a szlogent is magában foglalva.

JavaScript

A JavaScript egy nagyon népszerű programozási nyelvet takar, röviden csak JS-nek szokás nevezni és kimondottan az internetre fejlesztették ki. Nem véletlen tehát, hogy a legtöbb webes szoftver és az okostelefonok is támogatják a javaScriptet. Az interneten látható dinamikusan frissülő webhelyek, felhasználóbarát oldalak, intuitív felhasználói menük, felületek, sőt a 2D és 3D grafikák, egyéb elemek és funkciók is mind-mind a javaScriptnek köszönhetőek.

K

Keresőmotor

Amikor az interneten böngésző felhasználók szeretnének megtalálni valamilyen információt, adatot a weben, akkor a keresőmotorok segítségét veszik igénybe. A legnépszerűbb keresőmotorok a Google, Yahoo! és a Bing jelenleg. Az ő találati listáikon találkozhatunk ingyenes és fizetett megjelenésekkel is.

Key Account

A reklámozás terén a key account a reklámügynökség egyik fő ügyfele. A „kulcs” tükrözheti az ügyfél hirdetési költségkeretének nagyságát, jövedelmezőségét, az ügynökségek teljes számlázásának százalékos arányát, vagy valamilyen más tényezőt.

Az értékesítésben a key account egy olyan nagy ügyfél – amely általában meghaladja az előre meghatározott éves eladási szintet -, ezért különleges bánásmódban részesül.

Keyword/kulcsszó

A kulcsszó vagy kulcskifejezés olyan konkrét szó vagy szavak kombinációja, amelyet a felhasználó beírhat a keresőbe. Ide tartoznak az általános, kategórikus, ágazatspecifikus kifejezések, termékmárkák, gyakori elírások vagy bővített variációk. Ez lehet egy szó vagy több, összetett szó (angolul ezeket long tail kulcsszavaknak hívjuk), amely fedi a terméket/szolgáltatást vagy a hirdetni kívánt márkát. Ilyenkor érdemes a közönségünk fejével gondolkodni, hogy Ő hogyan keresne rá arra a termékre, amelyet a cég kínál.

Keyword tag/Kulcsszó címke

A keyword tag vagy kulcsszócímke egy metacímke, amelyet a weboldal kulcsszavainak meghatározására használnak a keresők számára.

Keyword Targeting

A keyword targeting vagy magyarul kulcsszó szerinti célzás magában foglalja a kattintásonkénti fizetéses hirdetéseket, ismertebb nevén pay-per-click keresési hirdetéseket olyan webhelyeken, amelyek egy adott hirdetéscsoportban tartalmazzák a kulcsszavakat. A kulcsszó szerinti célzás megjeleníti a vizuális hirdetést vagy a videohirdetést azoknak az embereknek, akik a Te kulcsszavaid között keresnek, vagy olyan weboldalakat keresnek fel, amelyek ezeket a kulcsszavakat tartalmazzák.

Kosárelhagyás

Akkor beszélünk kosárelhagyásról, ha egy vásárló betesz egy vagy több terméket a kosarába egy webshopban, majd végül anélkül távozik, azaz hagyja el a weboldalt, hogy kosarának tartalmát valóban megvásárolta volna. Tehát elhagyja a weboldalt és a kosarát is, annak ellenére, hogy abban termékek voltak.

L

Label/címke

A címke a termékhez csatolt vagy közvetlenül a termékre nyomtatott információ, annak megnevezése és leírása, használata, veszélyei, összetevői, gyártója és hasonlók.

Landing oldal

A landing oldal egy olyan oldal, ahol legtöbb esetben egy űrlap segítségével információt gyűjtünk be a látogatótól. Ez az az oldal, ahová a látogató „landol”, miután rákattintott egy hirdetésre, egy linkre egy e-mailből, egy Facebookon megosztott tartalomra, vagy bármi hasonlóra. A landing oldalon a látogató általában egyéb tartalmak mellett egy űrlappal is találkozik, pl. feliratkozhat a hírlevélre, letölthet egy dokumentumot, ajánlatot kérhet, vagy akár vásárolhat.

Launch

A launch vagy magyar kifejezéssel élve piacra dobás egy új termék bevezetését jelenti, általában reklámozással és teljes körű marketingkommunikációval együtt.

Law of Effect

A Law of effect azaz magyarul hatás törvénye kimondja, hogy a fogyasztó valószínűsíthetően megismételi egy márka adott termékének vagy szolgáltatásának a vásárlását, ha elégedett a vásárlással és a termékkel, ennek esélye azonban nagyban csökken, ha elégedetlen volt.

Lead

Az értékesítésben a lead lehet egy érdeklődő vagy egy potenciális ügyfélnek számító magánszemély vagy szervezet.

Lead generation

Az értékesítésben ez azt jelenti, hogy potenciális ügyfeleket és elérhetőségeiket gyűjti egy adott vállalat.

Leaflet

A leaflet, magyarul szórólap egy promóciós nyomtatvány vagy reklám, amelyet nyilvános helyen lehet átvenni, magánszemélyeknek átadva egy üzletben vagy az utcán, házról házra terjesztve, vagy postán küldik. Több helyen találkozhatunk szórólapokkal, ilyen típusú reklám anyagokat szerezhetünk konferenciákon is.

Linképítés

A linképítés (angol kifejezéssel link building) azt a jelenséget fedi le, amikor a valaki saját weboldala számára szerez hivatkozásokat más webhelyektől. Azok a hivatkozások, amelyek külső domainről irányítanak egy másik webhelyre, visszahivatkozásnak hívjuk.

LTV – Lifetime Value

Egy ügyfél/vásárló élettartam értéke, ami megmutatja, hogy az első vásárlásától a mai napig mennyi pénzt költött el a vállalkozásodnál. Ha jó a terméked és vannak újabb és újabb termékeid, a vásárlók hűségesek lesznek és ez az értéked magas lesz.

M

Marketing automation

A marketing automatizálás olyan technológia, amely automatikusan kezeli a marketing folyamatokat és a többfunkciós kampányokat, mindezt több csatornán keresztül. A marketing automatizálásával a vállalkozások automatizált üzenetekkel tudják megcélozni közönségüket, legyen szó akár e-mailről, SEO-ról, CRM-ről, közösségi médiáról vagy szöveges üzenetekről. A marketing automatizációs szoftverek lényege, hogy a leggyakoribb marketing folyamatokat automatizálják.

Marketing ROI

A marketingszakmában a ROI szintén az ismert Return on Investment, azaz a megtérülés rövidítése, de a számítását általában más adatok alapján szokás elvégezni. Ebben az esetben a megtérülés lehet a hirdetési költség és a konverziók (például eladások vagy leadek) által generált nyereség aránya.

Mass Media /Tömegmédia

A reklámhordozók azok a különféle tömegtájékoztatási eszközök, amelyek reklámüzenetek továbbítására szolgálhatnak a potenciális közönség számára, vagy a termékek, szolgáltatások, szervezetek célpiacain. Manapság a legtöbb információ a tömegmédiából jut el hozzánk. Tömegmédia alatt általában könyvekre, újságokra, folyóiratokra gondolunk, de napjainkban azonban a rádió, a televízió és az internet a leginkább meghatározó felületek. Nagyon sok fajta terjesztési technológiával érhető el, hogy lehetőleg mindenkihez eljusson egy bizonyos információ.

Meta tag

A meta tagekkel vagy másnéven meta címkékkel kizárólag a weboldalak forráskódjában találkozhatunk és olyan szövegrészleteket jelentenek, amelyek egy adott weboldalhoz illeszkednek, annak tartalmát jellemzik. A meta tagek a blogokon használatos címkékhez hasonló elven működnek, annyi különbséggel, hogy ezek a keresőmotorok számára készülnek. Meta tagek segítségével fogja tudni megállapítani egy keresőmotor, hogy adott oldal miről szól pontosan.

Microsite

A Microsite egy olyan “második szintű” domainre utal, amely egyedi célokkal rendelkezik és egy vállalat weboldalához tartozó különálló, független weboldal. A microsite-ok általában nem nyújtanak teljeskörű informálást egy adott cégről, mint annak fő webhelye, hanem valamilyen különleges, egyedülálló tartalommal bírnak, például eseményekhez vagy valamilyen közösség számára készült speciális oldal.

Mobilmarketing

A mobilmarketing nevéből is adódóan egy olyan digitális stratégia, amelyben olyan felhasználók megcélzása történik, akik okostelefont, tabletet vagy egyéb mobileszközt használnak. A hirdetések webhelyek, e-mail, közösségi média, sms, appok, stb. eszközök felhasználásával történik. A mobilmarketinges hirdetések és reklám tartalmak kifejezetten mobilkészülékekre készülnek.

N

Negative Keyword / Negatív kulcsszó

A negatív kulcsszavak olyan kizáró kulcsszavak, amelyeket ha beállítunk hirdetéseinkhez, akkor azok kiszűrik azokat annak érdekében, hogy megakadályozzák a hirdetések megjelenítését ezen szavakra. Ezzel elkerülhetők az irreleváns átkattintási díjak (például olyan termékek esetében, amelyeket Te nem értékesítesz). Negatív kulcsszavak használata egy pontosabb célzást tesz lehetővé kampányok során, hiszen kizárhatóak bizonyos keresési kifejezések, így csak azokra a kulcsszavakra összpontosíthatsz, amelyek az ügyfeleid számára fontosak.

Negative advertising/ Negatív hirdetés

A negatív reklám olyan reklámüzenetek használatát foglalja magában, amelyek a versengő termékek, szolgáltatások, szervezetek vagy ötletek nemkívánatos tulajdonságaira koncentrálnak és elsősorban ezekre mutatnak rá.
Ezt a technikát gyakran használják a politikai reklámokban az egymással szemben álló politikusok és politikai eszmék támadására.

Neuromarketing

A neuromarketing egy meglehetősen új terület a marketingben és alapját az idegtudomány képezi, ugyanis ennek segítségével próbálják megjósolni a várható fogyasztói viselkedést és reakciókat. A neuromarketing úgy működik, hogy az agy reakcióit figyeli az egyes marketing taktikákra, különösen az agy “jutalomközpontját” vizsgálva. A neuromarketing lényege tehát, hogy olyan kampányokat és hirdetéseket igyekeznek létrehozni a marketingesek, amelyek pozitív hatást váltanak ki a célközönségben.

O

Outbound marketing

Az outbound marketing egy újabb kifejezés amelyet a hagyományos marketingre használhatunk. Akkor hozták létre, amikor az inbound marketing kifejezés népszerűvé vált.

Az outbound marketing során a marketingszakember olyan módszerekkel kezdi meg a kapcsolatot az ügyféllel, mint a TV, a rádió és a digitális kijelzős reklám. Gyakran használják a fogyasztói tudatosság és a márka preferenciájának befolyásolására. Minden olyan reklámozási forma idetartozik, amely egyirányú és hagyományos módon, tehát pl valamilyen hirdetéssel próbálja magára vonni a figyelmet.

Open Rate

Az Open Rate egy e-mailes marketing mutató, amely az e-mailek megnyitásának százalékos arányát méri. Egy e-mail kampány során az open rate, azaz megnyitási arány vizsgálatával nézhetjük meg, hogy a közönségünk hány százaléka nyitotta meg a levelet. Ebből szűrhetünk le következtetéseket az e-mail tárgyának sikerességére nézve is.

Opt-in

Az opt-in egyfajta beleegyezési űrlapot jelent, amellyel weboldalakon találkozhatunk és azt a célt szolgálja, hogy a látogató kifejezhesse érdeklődését valamely termék, szolgáltatás, márka, stb. iránt. Az opt-in ugyanis regisztrációra szolgál, tehát adatokat kér be a felhasználótól, aki cserébe valamilyen információ birtokába juthat.

Opt-out

Az opt-out klasszikus formája a hírlevélről történő leiratkozás. Opt-out segítségével egy felhasználó bármikor “megszüntetheti” a kapcsolatát egy adott céggel, akinek korábban megadta adatait egy opt-in formon keresztül.

P

Permalink

A permalinket másnéven hívhatjuk állandó linknek is és egy bizonyos hivatkozást foglal magába, amely egy adott blogbejegyzésre, fórumra vagy egyéb tartalomra mutat. Lényege, hogy a permalink használatával bármikor könnyedén megtalálhatóak régebbi, akár évekkel ezelőtti bejegyzések is.

Plugin

A plugin egy kiegészítő modul, amely opcionálisan beépíthető egy adott szoftverbe vagy hardverbe, célja pedig, hogy annak képességeit bővítse vagy módosítsa.

Point-of-Sale (POS) Display

A POS display-ek egy termék speciális kiskereskedelmi kiállítása, amely tartalmazhat polcon belüli vagy egyéb helyen kiállított anyagokat vagy termékkészleteket, amelyekkel különös figyelmet fordítanak az aktuálisan kiemelt vagy valamilyen promócióban résztvevő termékekre.

Pop-up

A pop-up hirdetések az online marketing egyik népszerű hirdetési formája, lényegében a pop-up hirdetések alatt a felugró reklám tartalmakat értjük. Ezek azok a fajta hirdetések, amelyek egyszer csak előugranak egy adott weboldalon, eltakarva annak tartalmát és magára irányítva a látogató figyelmét.

Pop-under

A pop-under hirdetések lényege, hogy egy új ablakban nyílnak meg a böngészőben, amikor a látogató egy adott weboldalra téved vagy bizonyos cselekvést végrehajt. Ezek kevésbé tolakodóak mint pop-up társaik, hiszen új ablakban nyílik meg nem pedig az aktív ablak tartalmának fogyasztásába zavar bele.

Pull Marketing

Akkor beszélünk pull marketing stratégiáról, amikor vásárlók érdeklődnek a vállalatok termékei és szolgáltatásai iránt. Ezért a vásárló igyekszik a legtöbb információt gyűjteni (húzni) az optimális vásárlási döntés meghozatala érdekében. A pull típusú marketing kampányok során alapvetően a vásárló van a folyamat középpontjában, hiszen ő húzza ki a piacról a számára szükséges információkat. A hétköznapi élet során is rengeteg példával találkozhatunk erre: például ha van egy kiskutyánk és neki szeretnénk a legjobb termékeket megvásárolni, akkor kutatómunkával kinyomozhatjuk, hogy honnan és mit érdemes megvennünk.

Push Marketing

A Push marketing stratégia a Pull marketing teljes ellentéte. Akkor beszélünk push marketingről, amikor egy adott cég úgy próbálja felhívni termékére vagy szolgáltatására a figyelmet és vásárlásra ösztönözni a közönségét, hogy szó szerint elé tolja a saját portékáját különböző promóciós eszközök igénybevételével. Ide tartoznak a pop-up hirdetések, villogó bannerek, videós hirdetések stb.

Q

Quality Score

Az online marketingben közismert minőségi pontszám, amely a Google-től ered. Ez egy számban kifejezett minősítés, amelyet az AdWords kampányokra, hirdetésekre szab ki, azonban a fióktulajdonosok számára csak a kulcsszavakra jelenik meg. A pontszám 1 és 10 közötti érték lehet. A Google sajnos nem tette még nyilvánossá a pontos képletet, amellyel a minőségi pontszám kiszámításra kerül, de az értékelés az alábbiak figyelembevételével történik:
– A hirdetés minősége
– A hirdetés relevanciája
– A landing oldal által nyújtott felhasználói élmény

R

Relative price

A relatív ár (relative price) az a százalékos arány, amellyel a termék eladási ára meghaladja (vagy elmarad) az irányadó ártól.
A marketingszakembereknek figyelemmel kell kísérniük a versenyképes árazási stratégiákat. Bármely nagyobb árazási változás jelezhet termékhiányt, készletfelesleget vagy a kereslet és a kínálat kapcsolatának egyéb változását is.

Remarketing

A remarketinget hívhatnánk újracélzásnak is, és lényege, hogy a weboldal vagy applikáció korábbi látogatóit megcélozzuk egy számukra releváns hirdetéssel, ezzel ösztönözni őket arra, hogy folytassák a vásárlásukat, amit fizetés nélkül megszakítottak.

Reszponzivitás, reszponzív hirdetés

A reszponzív tartalmak ismérve, hogy automatikusan módosulnak és lekövetik a rendelkezésre álló felületet, tehát saját méretüket, formátumukat és megjelenésüket úgy alakítják, hogy az könnyedén fogyasztható tartalom legyen bármely eszközön vagy eltérő méretekkel rendelkező felületeken.

Retention Rate

A retention rate magyarul az ügyfelek megtartási arányának mutatója, amely azoknak az ügyfeleknek a számát mérik, akikkel a vállalat továbbra is üzleti tevékenységet folytat egy adott időszak alatt. Az ügyfelek megtartási arányát (retention rate) a vállalat meglévő ügyfeleinek százalékában fejezzük ki, akik egy adott időben fenntartják a vállalkozás iránti hűséget.

Roadmap

A marketingben a roadmap vagy másnéven ütemterv olyan terv vagy útmutató, amely bemutatja, hogyan lehet valamit megvalósítani vagy véghez vinni. A roadmap gyorsabb tervezést lehetővé tevő megközelítés, kialakításakor az alábbi lépések mentén érdemes a stratégiai útitervet kitalálni:
– célok
– stratégia
– taktikai kezdeményezések
– mérési paraméterek

ROAS – Return on Advertising Investment

A hirdetés megtérülési költsége (ROAS) egy marketingmutató, amely a digitális hirdetési kampányok hatékonyságát méri. A ROAS segít az online vállalkozásoknak felmérni, hogy mely módszerek működnek és hogyan javíthatják a jövőbeni hirdetéseik eredményeit.

Kiszámítása:
ROAS = (nyereség / hirdetési költségek) * 100

ROI – Return on Investment

A reklámodba befektetett összeg megtérülését mutatja. Szép dolog ebben a kifejezésben, hogy nem “cost” azaz költség a reklám, hanem “investment” azaz befektetés. Fontos, hogy 1.000 Ft reklámköltés után ha van is 7.000 Ft bevételed, a megtérülés nem 7szeres, mert ez csak a bevételed. A profitod ennél kevesebb lesz.

S

SaaS

A SaaS a Software as a Service rövidítése. Olyan software-ekre vonatkozik, amelyekhez előfizetés útján lehet hozzáférni és használni, nem pedig számítógépenként kell megvásárolni és egyesével telepíteni.

Sales Lead

Az értékesítésben a “lead” egy érdeklődés vagy ajánlás által érkezett magánszemély vagy szervezet, amely potenciális ügyfél a vállalat számára.

Screenagers

Tizenéves vagy húszas évei elején járó emberek, akik alkalmasak a digitális eszközök használatára, és idejük jelentős részét az interneten töltik, legfőképpen a közösségi médiával állnak kapcsolatban.

Search Console

A Search Console egy nagyon hasznos eszköz a weboldaltulajdonosok és a SEO-sok számára. A Search Console lehetővé teszi, hogy javíts a weboldalad megjelenésén a Google találati oldalain, de kiderül az is az adatokból, hogy a látogatók miként találnak rá a weboldaladra. Ezen információk birtokában pedig könnyen optimalizálható a weboldal a megfelelő keresőkifejezésekre. Ez egyébként ingyenesen elérhető. Alapvetően egyébként arra való, hogy a Google felé információt szolgáltatásson az online tartalmaiddal kapcsolatban, ha pedig szükséges figyelmeztetést küldjön Neked, ha valami nem megfelelően működik a weboldaladdal.

Search engine optimization (SEO)

A keresőmotorok optimalizálása (SEO) egy marketing / technikai terv kidolgozásának folyamata, amelynek célja, hogy javítsa a láthatóságot a keresőmotorokon belül. Ez általában két elemből áll:

Technikai szempontból a SEO arra utal, hogy a webhelyet a főbb keresőmotorok megfelelően indexelhessék, és magában foglalja a megfelelő kulcsszavak, tartalom, kód és linkek használatát.

A marketing oldalról pedig a SEO a konkrét kulcsszavak célzási folyamatára utal, ahol a webhelynek „nyernie kell” a keresések során. Ez úgy történhet például, hogy módosítunk egy webhelyet, hogy a keresőmotorok által a rang meghatározásához használt algoritmusokban megfelelő pontszámot kapjon.

Search engine marketing (SEM)

A search engine marketing magyarul keresőmarketing és igen csak sok szempont tartozik alá, többek között a SEO is.
A keresőmarketing a keresőtalálatok befolyásolása és felhasználása marketing céloknak megfelelően. A SEM tehát egyértelműen egy online marketing módszer, amelyben a fő cél a Google-találatok közt a weboldal pozíciójának a javítása, a kedvező helyezés elérése.

Soft bounces

Hírlevélküldő szoftvereknél a kiküldött levelek egy része “soft bounce” módon pattan vissza akkor, ha a fogadó oldalon átmeneti hiba jön létre. Az e-mail cím létezik de a kiküldött levelet nem kapja meg a címzett több ok miatt is. Ilyen például amikor az e-mail cím tárhelye betelt, az e-mail szerver offline állapotban van vagy túl nagy a levél mérete.

Soft bounces

Hírlevélküldő szoftvereknél a kiküldött levelek egy része “soft bounce” módon pattan vissza akkor, ha a fogadó oldalon átmeneti hiba jön létre. Az e-mail cím létezik de a kiküldött levelet nem kapja meg a címzett több ok miatt is. Ilyen például amikor az e-mail cím tárhelye betelt, az e-mail szerver offline állapotban van vagy túl nagy a levél mérete.

Stakeholder

A stakeholderek magyak kifejezéssel az érdekelt felek, ők pedig egyike azon közönségcsoportoknak, amelyekkel a vállalatnak foglalkoznia kell. A legfontosabb érdekeltek (Key stakeholders) közé tartoznak a fogyasztók, az alkalmazottak, a részvényesek, a beszállítók és mások, akik valamilyen kapcsolatban állnak a szervezettel.

Strategic thinking

Legegyszerűbb formájában a stratégiai gondolkodás (strategic thinking) a jövő tervezésének képességére utal. Ilyenkor olyan stratégiák és különböző ötletek születhetnek, amelyek képesek megbirkózni a változó környezettel, és figyelembe veszik az előttünk álló különféle kihívásokat.

STP

S – Segmentation / Szegmentáció
T – Targeting / Célzás
P – Position / Pozícionálás

T

Targeting (Célzás)

A Targetálás, azaz a célzás abban segíti a marketing szakembereket, hogy a megfelelő emberek és közönség számára jutassák el az információkat. A célzás teszi lehetővé, hogy releváns személyeknek releváns üzeneteket mutassunk. A célzásnak több fajtája létezik: lehet viselkedés alapú, földrajzi, vagy demográfiai célzás is, de az online marketingben szinte csak a képzeleted szabhat gátat a megfelelő célzás kiválasztásához.

Target Market (Célpiac)

A célpiac a teljes népesség egy meghatározott része, amelyet a marketinges vagy a kereskedő azonosít (azaz megcéloz). A célpiachoz tartozó emberek az adott cég célközönsége, méghozzá azért, mert a legvalószínűbb módon ők fogják megvásárolni a cég termékét vagy szolgáltatását.

Test Market

A tesztpiac az a kereskedelmi terület, amelyet a vállalat új vagy módosított termékének, szolgáltatásának vagy promóciójának tesztelésére választottak ki.

TrueView hirdetés

A TrueView hirdetésekkel a Google Ads-nél találkozhatunk és videóhirdetést foglal magába. Ennek a típusú videóhirdetésnek két formátuma létezik: lehet videóba ágyazott hirdetés és videófelfedezési hirdetés. Előbbit a YouTuberól ismerhetjük, a megjelenítési hálózaton elhelyezett videók előtt kerülnek lejátszára, utóbbi pedig a YouTube keresési találatai mellett vagy partner weboldalon jelenhet meg.

TS – Transaction Size

Kosárérték, a tranzakció mérete, azaz amennyi pénzt költ el nálad egy vásárló. Például az ügyesebb gyorséttermekben mindig nagyobb vagy extra dolgokat ajánlanak az egyszeri vásárlónak, de ilyen megoldás webshopok esetén az upsell vagy crosssell is, amikor felajánlanak kapcsolódó termékeket, ami a látogatót érdekelheti és nagy valószínűség szerint meg is vásárolja.

Tutorial

A Tutorial valamilyen fogyasztható anyagot, dokumentumot takar, melynek célja minél részletesebben ismertetni egy program használatát vagy valamilyen eljárás lépéseit. Általában írásos, vagy videó- és hanganyag formájában találkozhatunk vele. Hívhatjuk más szóval oktatóanyagnak is, amely példákkal és gyakorlati lépések bemutatásával ismerteti a benne foglaltakat.

TV spot

A TV spot minden esetben egy reklámtartalmat foglal magába, amely nevéből eredően a televízióban látható. Szabályzott időtartamú megjelenés, amely lehet reklámfilm, műsorajánló vagy akár társadalmi célú hirdetés.

U

Unique Selling Proposition (USP)

A USP-t magyarul hívhatjuk Egyedi terméktulajdonságnak, ugyanis egy termék vagy szolgáltatás USP-je az, ami megkülönbözteti őt a versenytársaktól és amivel kitűnik a tömegből. Általában ezzel a tulajdonsággal hívja fel magára a figyelmet a termék és egy teljes marketing kommunikáció épülhet erre az egyedi tulajdonságra is.

Upsell

Az upsell kifejezés magyarul felülértékesítést jelent és olyan értékesítési technikára vonatkozik, amikor az adott vásárlónak az általa megvásárolni kívánt termék/szolgáltatás helyett annak egy újabb, fejlettebb és drágább változatát kínáljuk fel. Ez általában már meglévő vásárlói körre szokott történni, tehát a korábban megvásárolt termék helyett ajánlunk fel egy újabb, drágább variációt.

UX design

A UX rövidítés bővebben a következő angol kifejezésből ered: user experience. Magyarul felhasználói élményként szokás emlegetni, gondolunk itt arra a bizonyos élményre, amelyet a termék vagy szolgáltatás használója tapasztal. Sokrétű fogalomról van szó, ugyanis nem csak gyakorlati, tényleges tevékenységekre terjed ki, de a felhasználó érzései is idetartoznak, amelyeket a termék vagy szolgáltatás vált ki. A UX design elsődleges célja egy letisztult, nem bonyolult, hatékony és természetesen egy pozitív kicsengésű felhasználó élmény megteremtése.

V

Viral marketing /Vírus marketing

Angolul “viral”, magyarul “vírus” kifejezést használják erre a típusú marketing kommunikációra. A vírusmarketing olyan marketingjelenség, amely megkönnyíti és ösztönzi az embereket a marketingüzenetek továbbadására. Becenevét onnan kapta, mert ilyen esetekben az emberek, akik találkoznak a marketing üzenettel késztetést éreznek, hogy továbbosszák és terjesszék ismerőseik körében. Így akár egy vírus terjed a marketing üzenet egyik emberről a másikra.

Visszafordulási arány (Bounce Rate)

A visszafordulási arány, angolul bounce rate egy olyan százalékos kifejezés, amely azokra a weboldal látogatókra utal, akik az oldal megnyitása után bármilyen további tevékenység nélkül lépnek ki az oldalról. Ebből az arányból kideríthető, hogy mennyire találta relevánsnak az oldal látogatója az adott tartalmat.

Vlog

A vlog kifejezés a videó és a blog szó összevonását jelenti, ugyanis a vlog egy videós tartalommal készülő blogolást jelent. A YouTube-on manapság több ilyen csatornával találkozhatunk, a rendszeres videós blogokat készítő egyéneket hívjuk vloggereknek.

W

Webhely sebesség

A webhely sebesség az adott weboldal betöltődésének idejére vonatkozik. Értelemszerűen minél gyorsabban töltődik be egy weboldal, az annál jobb. A Google értékelése alapján az számít ideálisnak, ha 3 másodperc alatt töltődik be egy oldal. Ha az oldal betöltődési ideje meghaladja az 5 másodpercet, az sajnos 90%-kal növelheti a weboldal elhagyásának valószínűségét.

WordPress

A WordPress egyértelműen az egyik legnépszerűbb, magyar nyelven is elérhető tartalomkezelő és blog‑rendszer. A WordPress ingyenesen használható, azonban szükséges hozzá egy PHP‑t és MySQL‑t futtatni képes webtárhely.

WooCommerce

A WooCommerce egy nyílt forráskódú e-kereskedelmi bővítmény a WordPress oldalak számára, egyafjta webshop motorként vált ismertté. A WordPress-t használó online kereskedők számára készült. 2011. szeptember 27-én elindított plugin/bővítmény gyorsan népszerűvé vált az egyszerűsége és könnyen kezelhetősége miatt.

X

Y

Z

Matécsa Jonatán

Matécsa Jonatán

Wordpress weboldalak építésével, karbantartásával és/vagy tanácsadással segítem az induló, friss vagy jól haladó vállalkozásokat, így még több bevételt hoznak a weboldalak a tulajdonosaiknak. Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésem. Bízom benne, hogy sikerült új ötleteket adnom valamint közelebb érzed magad egy jó döntéshez!

Bejegyzés megosztása

Facebook
Email
LinkedIn
Friss tartalom értesítő

Kapcsolódó bejegyzések

Inspirációt keresel?

Kövess minket Facebook-on, és minden érdekes és motiváló cikkről elsőként fogsz értesülni!

Csak egy kattintás:

Letöltés… 55%
Azonnal a tiéd lehet - Töltsd le most!

Évtervező naptár 2022!
Minden fontos dátum egy helyen!

Kampányokat tervezel? Add meg neved és e-mail címed, és azonnal tiéd lehet ingyen a 2021-es évtervező naptár.

✓ Nyomtatható pdf – akár A0 méretben!
Az összes jelentős pirosbetűs ünnep
Minden jelentős “neves” nap
2022 egész éves kampányhoz
BlackFriday kampányhoz
Karácsonyi kampányhoz

.