trustindex-velemenyek-csillagok-facebook-google-arukereso-tripadvisor-cikk-borito

Kevésbé sikeres a kampányod, nem elég jó a konverzió? Előfordulhat, hogy a design és a szöveg is a helyén van, mégsem épül fel a bizalom a látogatóban. Mitől lesz egy webshop hiteles vagy hiteltelen?

Elmúlt évek tapasztalatai alapján az üzlet mögött álló személyekről készült fotók és a vásárlói visszajelzések nagyban segítik a bizalom növelését – akár már első “érintésre” is!

Növeld a konverzióidat és az eladásaidat valós értékelésekkel!

2019-ben felmérést végzett a Brightlocal.com Az Egyesült Államokban. 1000 fős mintán végzett piackutatás eredményei alapján a webáruházakban vásárlók 82%-a olvas vásárlói véleményeket vásárlás előtt. (A 18-54 éves válaszadók mindig olvasnak visszajelzéseket.)

Az 5 legfontosabb megállapítás, amire a vásárlói értékelésekkel kapcsolatos piackutatás rávilágított:

  • Az átlagos látogató bizalma átlagosan 10 vélemény elolvasása után alakul ki
  • Ha 4 csillagnál alacsonyabb az értékelés, a látogatók csupán 53%-a fontolja meg a vásárlást
  • Az átlagos látogató 13 perc 45 másodpercet tölt el mások véleményének olvasásával, mielőtt döntést hozna
  • Azok a látogatók, akik elolvassák a visszajelzéseket, 97%-ban a weboldal/webshop válaszait is olvassák a visszajelzésekre
  • A mintavételezők 67%-ától kértek már valaha visszajelzést, és csak 23% kapott ezért végül felhasználható kupont vagy ajándékot

Jó a terméked? Kiemelt ügyfélszolgálat, első osztályú kiszolgálás?

A legtöbb kis- és középvállalkozás nem tudja hatékonyan kommunikálni a világnak a terméke vagy a szolgáltatása által képviselt értéket, vagy éppen nincs rá ideje, hiszen profi a szakmájában, de kevésbé érzi még a kommunikációt. És pont ez a Te nagy lehetőséged – még mindig!

Előfordulhat, hogy a vásárlók nagyrészt az ár alapján döntenek a vásárláskor, mivel minden cég azt állítja magáról, hogy Ő a legjobb, és a vásárlónak nincs semmi egyéb támpontja, csak az ár. Az árverseny viszont nem minden esetben előnyös a profit miatt, sőt! Előfordulhat, hogy a szolgáltatásod olyan különleges vagy egyedi, hogy nem is lehet összehasonlítani másokkal, mivel a konkurencia teljesen máshogy képez szolgáltatási csomagokat és szólít meg réspiacokat.

A fentiek alapján egyértelmű, hogy elégedett vásárlóid visszajelzéseinél nincs jobb bizonyíték a szolgáltatásod, terméked magas színvonaláról. Miért nem mutatod meg ezeket az értékeléseket a weboldalad látogatóinak? Ha épp a weboldaladon nem építed a vevőid bizalmát, forgalomtól és bevételtől esel el.

Mutasd meg terméked, szolgáltatásod magas színvonalát! Ez növeli majd a fogyasztói bizalmat a márkád felé, amit hamarosan látni fogsz a weboldalad forgalmán, a konverziós eredményeken és a bevételeiden. A korábbi vásárlóidtól kapott pozitív értékeléseid többet segíthetnek, mint gondolnád! Még az is előfordulhat, hogy a visszajelzések olyan kérdésekre is választ adnak az új potenciális vásárlóidnak, amire te nem is gondoltál szövegírás közben.

A megfelelő helyeken megjelenített vevővélemények ugyanis jelentősen növelik a vásárlói bizalmat. Ez pedig még több vevőt és nagyobb bevételt hoz majd Neked!

Összességében: meg kell mutatni a visszajelzéseket a weboldalon/webshopon, de hogyan?

Visszajelzések = jobb SEO?

Ha a termék vagy szolgáltatás oldalon olyan valós vásárlói értékeléseket helyezünk el, amik a tartalommal összefüggenek, biztosak lehetünk benne, hogy az új látogatók, akik gondolkoznak a termékünk vagy szolgáltatásunk megvásárlásán, el fogják azokat olvasni.

A tartalommal összefüggő, releváns értékelések elolvasásának köszönhetően az adott oldalon megnő a látogatási idő, és lecsökken a kilépési ráta. Ezt pedig a Google Analytics látja. Ezáltal a Google keresője – ami a Google Analytics segítségével mindent tud az oldalunkról – az oldalunk tartalmát értékesebbnek, még relevánsabbank fogja gondolni a saját témakörünkön belül, és az eredmény egy jobb pozíció lesz a Google találati listáján.

Így a releváns értékeléseknek köszönhetőn el fog indulni egy pozitív öngerjesztő folyamat, mert a jobb Google pozíciónknak köszönhetően több látogatónk lesz, a több látogatónak köszönhetően pedig több vásárlás. Természetesen ez csak egy érték a SEO algoritmus sok száz értékelésén, de ahol tudunk lépjünk előre!

Visszajelzések megmutatása a weboldalon/webshopban

Személyesen eddig 3 ilyen eszközt használtam weboldal készítés során.
Webshop esetén konkrétan a termékek visszajelzésére létezik a Woocommerce beépített visszajelzés funkciója. Ebben az esetben Neked kell elküldeni a visszajelzést kérő levelet a vásárlónak. Ezt helyettesíti a Yotpo.com és a stamped.io. Mindkettő szoftvert próbáltam, hasonló tudással rendelkeznek. Számomra valahogy kézenfekvőbb volt a Stamped, így ezt az eszközt integrálom az új webshopokba. Közös mindegyikben, hogy miután elkészítettem az általam preferált kinézetet, kis kódokat adnak, amit a weboldalon oda rakok ahova szeretnék. Így akár a láblécben is megjelenhet egy “plecsni”, hogy 4,9 az átlagos értékelésem.

Szóval webshopok esetén ez mindenképpen izgalmas és ajánlott. De mit csináljak, ha fizikai boltról van szó, ahova az elmúlt 10 évben már rengeteg visszajelzés érkezett a Google cégem és Facebook oldalra is? Ekkor jön képbe a Trustindex.

Trustindex funkciók

Trustindex legnagyobb előnye, hogy erőfeszítés nélkül lehet havonta akár több száz Facebook, Google, Árukereső, Tripadvisor és Yelp értékelést gyűjteni, majd ezeket az értékeléseket widgeteik segítségével beágyazni oda, ahova csak szeretném. Nagyon kényelmes használni. Az admin felületen be kell lépni a Google, Facebook vagy Tripadvisor felhasználóval, és egyből átmásolja az értékeléseket.

A következő platformokról töltheted le az értékeléseidet: Google, Facebook, Yelp, Amazon, Tripadvisor, Booking.com, Airbnb, Hotels.com, Trustpilot, Opentable, Foursquare, Bookatable, Capterra, Thumbtack, Hotely.cz / Szallas.hu / Hotelguru.ro / Revngo.com / Noclegi.pl, Árukereső.hu / Pazaruvaj.com / Compari.ro, Trustindex

trustindex-platform

A vélemények megmutatására többféle mód is van, előre el van készítve számos megjelenési mód akár az oldalsávba akár a láblécbe szeretnéd ezeket elhelyezni. Ha megvan a widget, el tudod menteni és később újra előhozni/módosítani.

A widgetet egyébként könnyű beilleszteni a weboldalba, elegendő 1db kódot betenni oda ahova szeretnéd a visszajelzéseket. Nincs semmi <head> kód és ákombákom. Sőt, ha a Trustindex admin oldalán változtatod a widget megjelenését, az a weboldaladon szintén egyből változni fog.

trusindex-combine

5 csillagos értékelés? 4, 3, 2, 1…

A visszajelzéseket csillagok alapján is tudod szűrni, vagy tiltólistára tehetsz szavakat (pl.: lust, rossz, nem ajánlom, stb…) Ezek a kevésbé hasznos értékelések továbbra is jelen lesznek a Facebook, Google és Árukereső profilodon, de a Trustindex nem fogja megmutatni a weboldaladon.

trustindex-szures csillagok

Összes alapfunkció, amit a regisztráció után korlátlan ideig lehet használni:        

  • Vélemények megjelenítése a weboldalon (300 megjelenés/hó)
  • Vélemények megjelenítése a hírlevelekben
  • Facebook értékelésösszesítő email aláírás
  • 200 darab értékelésbekérő email automatikus kiküldése
  • Csillagok megjelenítése a Google keresőben
  • Negatív értékelések elrejtése
  • Értékelések szűrése
  • Értékelések automatikus címkézése
  • Értékelések kategorizálása

A kellemetlen rész, hogy az ingyenes csomagban a beillesztett widget havonta csak 300 alkalommal jelenik meg. Tehát ha ennél több oldalletöltésed van egy hónapban, akkor jöhet a PRO verzió. Viszont kipróbálásra mindenképp jó. A PRO csomagban számos olyan funkciót megtalálsz, amivel ráveheted a vásárlóidat arra, hogy értékeljék minél többen pozitívan a termékedet vagy a szolgáltatásodat.

  • korlátlan widget megjelenés
  • Csillagok megjelenítése a Google keresőjében
  • Céges egyénre szabható értékelés összesítő oldal
  • Módosítható url a widgetekben
  • Automata értékelésgyűjtő rendszer
  • Automatikus címkézés (korlátlan számú címke)
  • Értékelés nyelvi szűrők
  • Professzionális statisztikák

A Pro csomag 19.400Ft+Áfa, ami havonta 1.140Ft. Ha csak 1 vásárlást hoz a vélemények megmutatása, már megvan az ára, de ugye ennél több haszonnal kecsegtet ez a megoldás. Természetesen először nézd meg, próbáld ki.

Miért jó a Trustindex véleményösszesítő oldala?

A különböző platformokon kapott összes értékelés egyetlen oldalon jelenítheted meg.

Segít összekötni a vásárlóidat a FacebookGoogleÁrukereső, Tripadvisor és Yelp platformokkal, és mindezt programozó segítsége nélkül. Egy kód, egységes megjelenés. Szerintem nagyon hasznos!

Ami extra, hogy e-mail aláírásba is bele lehet tenni a visszajelzéseket. Ha hideg levelet küldesz, szinte biztos, hogy előbb fognak a visszajelzésekre kattintani, mint a mellékletre vagy a “válasz” gombra. A Trustindex által létrehozott email aláírást használhatod akármelyik levelezőrendszerben: Gmail, Yahoo, Outlook, Hotmail, stb…,  vagy bármelyik hírlevélküldő szoftverben: Mailchimp, Activecampaign, Ladybird, Webgalamb, stb…

+1 – A Trustindex magyar fejlesztés magyar csapattól, így magyarul fognak válaszolni, ha netán elakadnál.

Szeretnél minden nap pozitív értékelést kapni a vállalkozásodról?

Javaslom, hogy kezd el használni a yotpo.com, stamped.io és/vagy trustindex.hu visszajelző szoftverek valamelyikét. Néhány perc a regisztráció, még további 5-10 perc az összekötés és a weboldal beillesztés, cache ürítés és voálá! Szépen sorakozni fognak a csillagocskák a bizalom épülésére és a konverziód növekedésére a weboldaladon.

* Ebben a cikkben a Trustindex-et ajánlói linkkel hivatkoztuk meg.

Matécsa Jonatán

Matécsa Jonatán

Wordpress weboldalak építésével, karbantartásával és/vagy tanácsadással segítem az induló, friss vagy jól haladó vállalkozásokat, így még több bevételt hoznak a weboldalak a tulajdonosaiknak. Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésem. Bízom benne, hogy sikerült új ötleteket adnom valamint közelebb érzed magad egy jó döntéshez!

Bejegyzés megosztása

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn

Friss tartalom értesítő

Kapcsolódó bejegyzések

Letöltés… 50%
Azonnal a tiéd lehet - Töltsd le most!

Évtervező naptár 2021!
Minden fontos dátum egy helyen!

Kampányokat tervezel? Add meg neved és e-mail címed, és azonnal tiéd lehet ingyen a 2021-es évtervező naptár.

✓ Nyomtatható pdf – akár A0 méretben!
Az összes jelentős pirosbetűs ünnep
Minden jelentős “neves” nap
2021 egész éves kampányhoz
BlackFriday kampányhoz
Karácsonyi kampányhoz

.

Inspirációt keresel?

Kövess minket Facebook-on, és minden érdekes és motiváló cikkről elsőként fogsz értesülni!

Csak egy kattintás: