A számlázási folyamat kulcsfontosságú egy webshop számára, mivel időt és pénzt is lehet rajta eltékozolni vagy megnyerni. Ebben a bejegyzésben segíteni szeretnék, induló vagy friss vállalkozóként ha webshopon keresztül értékesíted a termékedet, hogyan spórolhatsz magadnak vagy alkalmazottadnak időt, amit más fontos teendőre tudsz fordítani. Ha nincs webshopod, akkor is van jelentősége és előnye jól választani online számlázó programot.

Taralomjegyzék:

NAV biztos?

2019-ben szinte minden online számlázó program NAV biztos. Mit jelent ez? Képes a NAV felé adatszolgáltatásra a program, és a 100.000Ft feletti Áfa esetén automatikusan beküldi a számlát a NAV felé. Valójában nem ez alapján érdemes online számlázó programot választani, mivel ez nagyon alapvető funkció.

Első legfontosabb webshop szempont: mi fog Neked időt spórolni?

Időt spórolni automatikus, robotok által is elvégezhető feladatokkal tudsz webshop esetén. Ebben van segítségre az API kommunikáció, hogy néhány ismétlődő dolgot ne neked kelljen manuálisan újra és újra elvégezned.

1. Mi az API valójában?

Gyakorlatilag az API (Application Programming Interface) egy alkalmazásprogramozási interfész/felület, amivel egy másik program szolgáltatásait lehet használni anélkül, hogy ismert lenne a külső program működése/forráskódja.

A legtöbb webshop képes kommunikálni más alkalmazásokkal úgynevezett API hívásokon keresztül. Ez azt jelenti, hogy a webshopod ezen a digitális és biztonságos csatornán keresztül utasítani tud egy külső számlázó programot, hírlevél küldő szoftvert vagy külső raktárat egy vagy több műveletre.
Milyen műveletre? Számlázásra, díjbekérő kiállítására, raktárkészlet módosítására, hírlevél feliratkoztatásra, stb.
Érdemes ezt a lehetőséget kihasználnod, mivel ezzel jelentős időt tudsz megspórolni!

Hogyan spórol időt neked az API a gyakorlatban?

Abban a pillanatban, amikor a webshopodban a látogató a pénztár oldalon a “megrendelés elküldése” gombra kattint, a WooCommerce eltárolja a megrendelés adatait. 1-2 másodperccel később a számlázó programod képes kiállítani egy díjbekérőt (átutalási fizetési mód esetén), amit automatikusan elküld a vásárlónak. Ha megérkezett az utalás, a “fizetésre vár” státuszból “teljesített” státuszra váltasz, és a számlázó program automatikusan kiállít egy számlát a vásárlódnak, amit szintén megkap e-mailben. Természetesen bankkártyás fizetési mód esetén egyből kaphat számlát az ügyfél, többféle fizetési mód is beállítható.

Gyakorlati példa: A látogató péntek délután megvásárol valamit a webshopodban. Mivel nagyon szorgalmas, és szeretné következő héten megkapni az árut, ezért az automatikusan kiállított díjbekérő alapján még aznap vagy szombaton elindítja az utalást, ami hétfő reggel teljesül. Mivel te hosszú hétvégézel a Balatonon, csak hétfő délelőtt fogod örömmel látni, hogy valaki megrendelte és már ki is fizette a rendelését. Összeállítod a termékeket, Woo-ban átkattintod teljesítettre a rendelést, jön-megy a posta/GLS, és a rendelés “teljesített” státuszváltásával azonos pillanatban a számlát is elküldi az online számlázó program az ügyfél/vásárló részére.
Gyakorlatilag az áru összekészítésén felül csak néhány kattintás volt a számla elkészítése, a díjbekérőt pedig a rendszer automatikusan generálta.
Kártyás fizetés esetén még egyszerűbb a dolog. Péntek délután kifizeti a vásárló a rendelt árut, Neked pittyeg az e-mail vagy telefon a rendelésről és a pénzügyi teljesítésről is. Csak annyi a dolgot, hogy összekészíted és elküldöd az árut, számlázással nem is kell foglalkoznod.

2. Elektronikus számla vs. hagyományos számla

Sokan nem gondolnak rá, de hosszútávon az elektronikus számlákkal is időt lehet nyerni. Ha elektronikus számlát állítasz ki (időbélyeggel ellátott pdf dokumentum), akkor elég a könyvelődnek korlátozott hozzáférést adni az online számlázóprogramodhoz, és el tudja végezni a havi munkálatokat. Ha hagyományos papír alapú számlázásnál maradsz (esetleg számlatömbbel dolgozol), akkor a könyvelés és a részére el kell juttatnod fizikálisan a számlákat, majd ahogy visszakapod.

Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXVII. törvény (továbbiakban: áfa törvény) 259. § 5. pontjának értelmezése szerint elektronikus számlának minősül minden olyan, az Áfa törvényben előírt adatokat tartalmazó számla, amelyet elektronikus úton bocsátottak ki és fogadtak be. 2013. január 1-től elektronikus számlának minősül az elektronikus aláírással ellátott (időbélyeg), illetve az elektronikus adatcsere-rendszerben (EDI) létrehozott számlázás mellett az olyan számla is, amelyet elektronikus úton továbbítottak és elektronikus formában tárolt le a számla befogadója.

5 év, 8 év: Ha hagyományos papír alapon számlázol, akkor azt már biztosan tudod, hogy a kiállított fizetési bizonylatok elévülése az adózás rendjéről szóló törvény szerint 5 év, a számviteli törvény értelmében azonban 8 évig kell megőriznie a vállalkozóknak a kiállított számlákat. A számlákat el kell juttatnod a könyvelőnek, majd visszahozni tőle, rendszerbe tenni a polcon és tárolni sok sok éven át.
Mennyit számlázol évente? Csak 50 számla + díjbekérő * 8 év = 800 bizonylat. Webshopként azért ez picivel (nagyon) több lesz, amit kell majd tárolgatnod. Egyszerűbben elfér ugyan ennyi dokumentum a felhőben, mivel egy elektronikus számla 20-50 kb szokott lenni.

Második fontos szempont: mennyibe kerül egy webshopnak az API kommunikáció számlázáskor?

Szép dolog, ha minden automatikus, de vállalkozóként tudod te is, hogy ezt valakinek valamikor majd ki kell fizetni. Ezért fontos, hogy milyen számlázó programot használsz, mert induló vállalkozásként akár 50-100.000Ft-ot is tudsz spórolni évente egy jó döntéssel.

Ahogy a címben is írtam, a szamlazz.hu és a billingo.hu szolgáltatását fogom megvizsgálni kizárólag webshop és automatikus számlázási lehetőség szemszögéből.

2019 Júliusában a Billingo-nak egy ingyenes és egy prémium csomagja volt, a szamlazz.hu-nál volt free, start, digital és profi csomag is. Induló vállalkozásként és az automatikus kommunikáció szempontjából elegendő néhány csomagot vizsgálni, amiben már benne van az elektronikus számlázási lehetőség és az API kommunikáció.

Megpróbáltam egy összehasonlító táblázatot készíteni a legfontosabb szempontok alapján:

Funkció leírásaszamlazz.hu
#free
szamlazz.hu
#start
billingo.hu
igyenes
billingo.hu
Premium
Papír alapú, hagyományos számlázás
Időbélyeggel hitelesített e-számlaNincs
E-számla áraNincs✓ nettó 15Ft / db✓ nettó 5 Ft/db✓ havi 500 db ingyenes (utána 5Ft/db)
API használat, összekapcsolás
más oldalakkal, szolgáltatásokkal,
automatikus számlakiállítás
Nincs
API használati díjHavi díjas, minimum 1905 Ft / hó 0-50db eseténHavi díjas, minimum 1905 Ft / hó 0-50db eseténNincshavi 250 db 0 Ft, utána 1 Ft/db
Egy hónapban kiállítható számlákkorlátlankorlátlan20 dbkorlátlan
Havi bevételi határkorlátlankorlátlannettó 250.000 Ftkorlátlan
Számlák tárolásakorlátlan ideigkorlátlan ideigkorlátlan ideigkorlátlan ideig
Több felhasználó egy fiókhozNincsKorlátlan 4 jogosultsági szinttelNincs3 felhasználó többféle jogosultsági szinttel.
WordPress plugin API kapcsolat létrehozásáhozKorlátozott funkciókkal ingyenes vagy a Pro 10.000 FtKorlátozott funkciókkal ingyenes vagy a Pro 10.000 FtIngyenes teljes funkcióvalIngyenes teljes funkcióval

Melyik online számlázóprogram az olcsóbb? Számoljunk!

Szeretnék segíteni, hogy dönteni tudj, melyik számlázó programot válaszd. A lenti gyakorlati példákon keresztül bemutatom, mit jelentenek a fenti adatok a valóságban forintosítva.
Webshop-ként kerüljük a hagyományos kinyomtatott számlákat, csak az elektronikus számlák kiállítása fontos, ezek szerepelnek a táblázatban is. Minden rendeléshez 2 műveletet [díjbekérő + számla generálása] számoltam, ha átutalásos fizetési móddal fog indulni a webshopod. Ha szolgáltató vagy esetleg bankkártyás fizetési módot is biztosítasz, akkor értelemszerűen egyedi kalkulációt kell végezned majd.

Példa webshop1 – havonta 50db rendelés esetén (netto 250.000 Ft alatt)

szamlazz.hu
#free
Összesen: 1.905 Ft/hó
szamlazz.hu
#start
Összesen: 1.575 Ft/hó
billingo.hu
ingyenes
Összesen: 0 Ft/hó
billingo.hu
Premium
Összesen: 1.000 Ft/hó**
Havi díj: 0 Ft
Eletronikus számla: Nincs
API kommunikáció*: Számla Agent havidíj tartalmazza
Számla Agent: 1.500 Ft
+10.000Ft plugin (egyszeri)
Havi díj: 825 Ft
Eletronikus számla: 15Ft / db
API kommunikáció*: Számla Agent havidíj tartalmazza
Számla Agent: 1.500 Ft
+10.000Ft plugin (egyszeri)
Havi díj: 0 Ft
Eletronikus számla: Nincs
API kommunikáció*: Nincs
Ingyenes plugin és plugin használat
Csak 20db hagyományos számlát tudsz készíteni havonta!
Havi díj: 1.000 Ft
Eletronikus számla: 0 Ft
API kommunikáció*: 0 Ft
Ingyenes a plugin és a használata is

* 1db webshop megrndeléshez 2db API hívást rendeltem (díjbekérő kiküldése + számla kiküldése=2db API kommunikáció)
**A táblázatban nettó árakkal számoltam, Billingónál az éves előfizetéssel (1200Ft/hó helyett 1000Ft/hó)

Példa webshop2 – havonta 100 rendelés esetén

szamlazz.hu
#free
Összesen: 5.000 Ft/hó
szamlazz.hu
#start
Összesen: 7.325 Ft/hó
billingo.hu
ingyenes
Összesen: —
billingo.hu
Premium
Összesen: 1.000 Ft/hó**
Havi díj: 0 Ft
Eletronikus számla: Nincs
API kommunikáció*: Számla Agent havidíj tartalmazza
Számla Agent: 5.000 Ft
+10.000Ft plugin (egyszeri)
Havi díj: 825 Ft
Eletronikus számla: 15Ft / db
API kommunikáció*: Számla Agent havidíj tartalmazza
Számla Agent: 5.000 Ft
+10.000Ft plugin (egyszeri)
Csak 20 db számlát lehet kiállítani 1 hónapbanHavi díj: 1.000 Ft
Eletronikus számla: 0 Ft
API kommunikáció*: 0 Ft
Ingyenes a plugin és a használata is

 

Példa webshop3 – havonta 600 rendelés esetén

szamlazz.hu
#free
Összesen: 5.000 Ft/hó
szamlazz.hu
#start
Összesen: 14.825 Ft/hó
billingo.hu
ingyenes
Összesen: —
billingo.hu
Premium
Összesen: 1.850 Ft/hó**
Havi díj: 0 Ft
Eletronikus számla: Nincs
API kommunikáció*: Számla Agent havidíj tartalmazza
Számla Agent: 5.000 Ft
+10.000Ft plugin (egyszeri)
Havi díj: 825 Ft
Eletronikus számla: 15Ft / db
API kommunikáció*: Számla Agent havidíj tartalmazza
Számla Agent: 5.000 Ft
+10.000Ft plugin (egyszeri)
Csak 20 db számlát lehet kiállítani 1 hónapbanHavi díj: 1.000 Ft
Eletronikus számla: 5Ft/db 501. ePDF-től
API kommunikáció*: 350 Ft
Ingyenes a plugin és a használata is

 

Melyik NAV biztos online számlázó programot válasszam webshop számára? szamlazz.hu vs Billingo

Ez a nehezebb része, mivel mindenkinek máshogyan van szüksége az online számlázóprogramra, és mindegyik szolgáltató próbál egyedi ajánlatokkal élni, így akinek fontosabb például az autoKATA (szamlazz.hu ajánlata), az lehet hajlandó többet fizetni a számlázásért – cserébe megspórolja a könyvelő havidíját.

A másik oldalon a Billingo friss vállalkozást segítő programja miatt 1 évig Prémium ügyfélként minden funkciót megnyitnak, és korlátlan ideig megőrzi az összes számládat. Valamint ha más online számlázóprogramról váltasz (akár csak kipróbálási szintig) a Billingóra, 6 hónapig szintén Prémium csomagot fogsz kapni. Grátisz ajándék, hogy a WordPress WooCommerce plugin a Billingo-nál ingyenes, amíg a szamlazz.hu plugin legfrissebb verziója már fizetős – egyszeri alkalommal 10.000 Ft (3.2.5 verzióig volt ingyenes, ami még elérhető a fejlesztő weboldalán).

A Billingo ingyenes csomagjában nincs API kapcsolat semmilyen szinten amíg a Szamlazz.hu mindegyik csomagjában van API összekapcsolási lehetőség, viszont a SzámlaAgent plugin használatáért viszonylag sokat kell fizetni (Netto 1500 Ft) és az elektronikusan hitelesített számlákat is magasabb áron adja a szamlazz.hu, mivel a Billingo-nál 500 API hívás ingyenes.

Ez azt jelenti, hogyha valaki 0-50 számlát szeretne kiállítani automatikusan, akkor a szamlazz.hu pluginért 1905 Ft-ot fizet, de még fizetnie kell az elektronikus számlákért is 15Ft%db árat. De náluk van AutoKata, Autokassza és postázási szolgáltatás is (Felárért kiküldik postán a számládat, ha kéred).
Billingo-nál 1000Ft-os havidíjért 500 ilyen kapcsolat van, és 250 ingyenes elektronikus számla.

Quick
A Quick egy egyszerű költségnyilvántartó, amelynek segítségével a bejövő számlák és a kiadások egyetlen, közös rendszerben vezethetők. Jó hír, ha használni szeretnéd ezt a programot a szamlazz.hu és a Billingo rendszere is képes erre.

Összegezhetjük ezt úgy is, hogy a szamlazz.hu már free csomagban korlátlan darabszámban és összegben enged hagyományos papír számlát számlázni, az automatikához viszont jelentős árat kérnek. A Billingo ingyenes csomagja a 20db havi számlával és nettó 250.000 Ft értékhatárral inkább kipróbálásra jó, de szerencsére 1.000Ft-ért már minden funkciót megadnak.

Figyelem! Ez az összehasonlító bejegyzés csak webshophoz kapcsolódó automatikus online számlázási szempontokat vett figyelembe – a kártyás fizetési opciót nem vizsgálva.

Összehasonlítva a kettő számlázó programot azért nehéz választás, de a fenti adatok alapján biztosan jó és bölcs döntést tudsz majd hozni a vállalkozásod számára!

szamlazz.hu vagy billingo?

Az árakról bővebben ezeken a linkeken tudsz tájékozódni: Billingo árak | Szamlazz.hu árak

Ajándék! Ingyenes online számlázó

Ha a Billingo számlázó programot választod, és ezen a lenti linken keresztül regisztrálsz, amint prémium hozzáférést vásárolsz, ajándék 2 hónap Prémium előfizetést fogsz kapni (és én is): 2 hónapos ajándék prémium hozzáférés Billingo számlázóprogramhoz – regisztráció itt.

Matécsa Jonatán
Weboldal & marketing tanácsadó

Matécsa Jonatán vagyok, weboldalakat turbózok fel.
Mit jelent ez? Wordpress weboldalak építésével, karbantartásával és/vagy tanácsadással segítem az induló, friss vagy jól haladó vállalkozásokat, így még több bevételt hoznak a weboldalak a tulajdonosaiknak.

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzésem. Bízom benne, hogy sikerült új ötleteket adnom valamint közelebb érzed magad egy jó döntéshez!

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn

Friss tartalom értesítő

Kapcsolódó bejegyzések

Close Menu

HOPPÁ!!!

INGYENES Wordpress weboldal elemzés?

Te is készülsz az ünnepi hajrára, akciókra? Átnézzem az oldalad előtte?

Mit nyersz vele?

  • Gyorsabb weboldalhoz tippeket
  • Nagyobb kosárértéket
  • Magasabb forgalmat
  • Egyéni keresőoptimalizálási tippeket
Nap
Óra
Perc
Másodperc